Vend

Schibsted förenklar de programmatiska köpen via Google Ad Manager

Dela
Schibsted skalar upp den programmatiska handeln på sina plattformar och aktiverar nu Google Ad Manager (GAM) som säljplattform på Klart och TV.nu. Som en del av en större strategi att jobba mer kundcentrerat är syftet med implementeringen att göra det enklare för kunderna att annonsera på dessa sajter.
Fredrik Lehman, Director of Agencies and Partners, Schibsted. Ole Hauge, Google Partnership EMEA. Gustaf Möllefors, Head of Programmatic, Schibsted.
Fredrik Lehman, Director of Agencies and Partners, Schibsted. Ole Hauge, Google Partnership EMEA. Gustaf Möllefors, Head of Programmatic, Schibsted.

– På Schibsted är vi övertygade om att det här är rätt väg att gå och vi sätter alltid kunderna i fokus. Vi tror att detta kommer göra det enklare för våra kunder att nyttja Schibsteds portfölj på ett enklare och mer effektivt sätt, säger Fredrik Lehman, Director of Agencies and Partners.

De inledande resultaten har varit över alla förväntningar och övergången gör Schibsteds nischsajter ännu mer tillgängliga i de programmatiska köpen.

– Vi har haft en dialog med Schibsted under en längre tid och är väldigt glada över att börja samarbeta med Klart och TV.nu kring användandet av vår teknologi och Google Ad Manager, säger Ole Hauge, Google Partnerships EMEA.

Marknaden fortsätter att efterfråga sömlösa köpsätt och det leder till att Schibsted hela tiden strävar efter att minska den friktion som uppstår när en köpare använder en annan plattform än den mediet säljer ifrån. Resultatet är nu att köparens potentiella räckvidd ökar, något som Fredrik Lehman menar motiverar valet av Google.

– Att samarbeta med Google som en av våra plattformar är ett väldigt naturligt steg för oss och vi ser att vi behöver finnas där våra kunder finns – där spelar Google en viktig roll på den svenska marknaden, säger Fredrik Lehman.

Flera nyheter präglar Schibsteds programmatiska setup under hösten. Tidigare i år tillträdde Gustaf Möllefors i rollen som Head of Programmatic och nu planeras det även för att underlätta videoköpen via GAM.

– Gustaf är en erfaren specialist som jobbat inom det programmatiska landskapet i över tolv år och har hög kunskap i hur olika plattformar såsom DSP:er och SSP:er kommunicerar med varandra, säger Fredrik Lehman.

För ytterligare information, vänligen kontakta:

Ricki Rebecka Petrini, Head of Marketing & Communications, Schibsted Marketing Services. Tel: 079-098 63 86. E-post: ricki.petrini@schibsted.com

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Fredrik Lehman, Director of Agencies and Partners, Schibsted. Ole Hauge, Google Partnership EMEA. Gustaf Möllefors, Head of Programmatic, Schibsted.
Fredrik Lehman, Director of Agencies and Partners, Schibsted. Ole Hauge, Google Partnership EMEA. Gustaf Möllefors, Head of Programmatic, Schibsted.
Ladda ned bild

Om

Vend
Vend
Kungsbron 13
111 22 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. 

Följ Vend

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Vend

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye