Lidls kallrökta lax topptestad

Återigen uppmärksammas Lidl Sveriges sortiment i tidningarnas konsumenttester. Den här gången är det Lidls norska kallrökta lax av märket Nautica som får fyra getingar av fem och en andra plats, när Expressens matredaktion Mitt Kök testade kallrökt lax av olika märken. Lidls kallrökta lax med ASC-märkning är ett utmärkt exempel på att kvalitet inte behöver kosta skjortan.
Lidls kallrökta lax topptestad

När julen nu står för dörren gäller det att hitta produkter till bäst pris utan att göra avkall på kvaliteten. Den som är på jakt efter kallrökt lax kan därmed sluta leta. I Expressens stora test av kallrökt lax placerar sig Lidls egen lax delad tvåa, med ett kilopris som var näst lägst – enbart dyrare än produkten som hamnade sist i testet.

– Vår affärsidé, att erbjuda högsta kvalitet till bästa pris, genomsyrar allt vi gör. Vårt mål är att erbjuda våra kunder högkvalitativa varor året runt till ett pris som passar alla plånböcker. Därför är det glädjande att vår kallrökta lax kammar hem höga betyg, säger Peter Kebric, tf Kommersiell Direktör på Lidl Sverige.

Nautica Cold Smoked Salmon, hand salted & sliced, 200g finns i alla Lidl-butiker runtom Sverige och kostar 59,90 kr/förpackning (299,50 kr/kg).

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Lidls kallrökta lax topptestad

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

Lidl Sverige skänker 424 839 kr till Sveriges Stadsmissioner1.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Som en del av julkampanjen under november och december hade Lidl Sverige en tillfällig artikel i sitt sortiment, närmare bestämt en gosig tvättbjörn, till försäljning i samtliga av livsmedelskedjans 205 butiker. Lidl Sverige beslutade att skänka alla försäljningsintäkter från tvättbjörnen vidare och nu står det klart att hela 424 839 kr går till Sveriges Stadsmissioners verksamhet runtom i landet. Gåvan kommer att vara öronmärkt för att stödja barnfamiljer i utsatthet.