Woodsafe Timber Protection AB

Woodsafe etablerar sig på världsmarknaden.

Woodsafe PRO Interior

Woodsafe Timber Protection inleder samarbete med marknadsledande företaget Fireshield med verksamhet i New Zealand och Australien.

” Det känns fantastiskt roligt att företaget etablerar sig på andra sidan jordklotet. Efterfrågan av våra tjänster talar sitt tydliga språk och jag ser framför mig nya Woodsafe anläggningar runt om i världen,  säger Thomas Bengtsson, grundare av Woodsafe”

Trenden att bygga klimatneutralt har aldrig varit hetare än idag. Att bygga med koldioxidneutral tillverkad träprodukter efterfrågas i många länder och kontinenter och som ett resultat av ökad efterfrågan ”down under” inleds nu exklusivt samarbete med Fireshield, en av de största aktörerna inom passivt brandskydd i New Zealand och Australien. I och med vårt samarbete kan även Australien och Nya Zeeland få tillgång till Woodsafe process med dokumenterade brand, -och hållbara egenskaper.

• Fireshield ägs och drivs av Per Olsson som är brandingenjör sedan 25 år med en global insikt och decennier av kollektiv expertis inom brandsäkerhet och riskteknik med kontor i Australien, Nya Zeeland och Storbritannien.

Samarbetet med Fireshield omfattar både Woodsafe PRO och Woodsafe Exterior WFX.

Mer information:

Thomas Bengtsson, CEO.

Thomas.bengtsson@woodsafe.com | + 46 10 206 72 31

Pressrum | https://media.woodsafe.se

Fireshield

Per Olsson, CEO.

Per@fireshieldcoatings.com | + 64 27 439 4271

Hemsida | https://fireshieldcoatings.com

Mer information om Woodsafe finner du på hemsida: www.woodsafe.com | www.woodsafe.se

Woodsafe PRO Interior
Wstp factory 1 1350
Woodsafe Exterior Cladding

Woodsafe Timber Protection AB

Woodsafe har sedan starten 1990 växt med våra samarbetspartners och kunders förtroende.

Som legobrandimpregneringsaktör har vi ett stort ansvar att uppfylla våra intressenters förväntningar och krav på kvalitet, leveranssäkerhet och hållbarhetsarbete. I ett noggrant urval av samarbetspartners kommunicerar vi krav att råvaror för legobrandimpregnering kommer från ansvarsfullt brukade skogar med hållbara transporter.

Sedan 2015 har vi genom utökade tjänster, proaktiva insatser och tillväxt lyckats mångdubbla vår kapacitet med bibehållen kvalitét och servicegrad. I en alltmer komplicerad byggindustri med högt ställda krav på kvalitét och know-how har vi etablerat oss som ledande servicecenter för brandimpregnering.

Fabriken är belägen i Västerås och årligen hanterar Woodsafe mer än 1300 unika projekt. Med Skandinavien som huvudmarknad stärker vi successivt vår närvaro på den Europeiska marknaden.

Vår solklara ambition är att leda vår bransch framåt och vara bäst på det vi tillverkar, vilket är brandimpregnerat trä.

Följ Woodsafe Timber Protection AB

Senaste pressmeddelandena från Woodsafe Timber Protection AB