Elgiganten satsar rekordbelopp på teambuilding och utbildning

Under de kommande veckorna kommer fler än 5 000 Elgiganten-anställda att delta på Campus, som är Nordens största elektronikmässa där utbildning, kurser och teambuilding står på agendan. Mässan går av stapeln i Oslo och pågår i fyra veckor från 18e maj till 9e juni.
Efter ett tvåårigt pandemiuppehåll är Campus tillbaka, Elgigantens egna elektronikmässa på Gardermoen där anställda från de fyra nordiska länderna kommer för att bygga företagskultur och få kunskap om ny teknik, produktnyheter och möjligheter. Arrangemanget pågår i fyra veckor och har omkring 5000 anställda på plats under veckorna. Varje år investeras det mer än 60 miljoner kronor till produktutbildningar för anställda inom Elgiganten, och mycket av detta sker på Campus.
– För att kunna hjälpa våra kunder att få ut mer av tekniken i vardagen och göra rätt val behöver våra duktiga säljare gedigen insikt i produkterna vi säljer och vilka möjligheter som finns för att få ut så mycket som möjligt ur varje produkt. Campus är ett mycket populärt och engagerande evenemang bland våra teknikintresserade medarbetare, både som en arena för utbildning men också för att träffa kollegor från andra länder och få nätverka. Det är en värdefull investering för oss, säger Andreas Hutter, Training Manager på Elgiganten.
Utbildning inom teknik och produktnyheter
Under Campus får medarbetarna chansen att testa på och lära sig det senaste inom elektronik och alla nya lösningar innan det kommer ut i hyllorna. Mässan erbjuder mer än 1100 kvadratmeters yta av produkter och cirka 150 av de viktigaste leverantörerna står för montrar och kurser.
– Utöver de kunskaper som inhämtats genom samtal och testning av ny teknik har vi ett 50-tal olika klassrumsutbildningar och elva olika individuella kurser att välja mellan. Men Campus är inte bara lärorikt, det är också väldigt roligt. Det finns gott om tid för att ta en kopp kaffe och få en pratstund med sina nordiska kollegor. Dessutom är kvällarna är fyllda med festligheter där man får chansen att umgås i mer avslappnande former, säger Andreas Hutter.
Elgigantens digitala utbildningsplattform Academy erbjuder också långt över 400 tillgängliga utbildningar för varje anställd, och mer än 60 000 interna utbildningar genomförs varje år.
– Med Academy kan man följa sin egna utveckling och få en full överblick över vad som krävs för att ta nästa steget i sin karriär. Vi vill ge våra medarbetare förutsättning att bygga kunskap och att de ska få utveckling inom organisationen, säger Ann-Charlott Strandberg, Learning Manager i Elgiganten.
Elgiganten Campus kommer att äga rum från 18e maj till 9e juni på Gardermoen i Oslo.
Bilder

Om
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 4 000 anställda och över 170 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior.
LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och bolagets hållbarhetsarbete.
Följ Elgiganten
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Elgiganten
Teknikprylarna som väntas bli julens stora favoriter10.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Efter en rekordstark Black Friday har Elgiganten analyserat sin egen försäljningsstatistik för att förutse vad som kommer ligga under granen i år. Trenden är tydlig: hårda klappar dominerar – från spelkonsoler och LEGO till hörlurar, smart belysning och glassmaskiner.
Black Friday-succé för Elgiganten – ökar omsättningen med 20 procent1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Trots rapporter om en dämpad Black Friday i Sverige visar Elgiganten motsatsen. Årets kampanj blev den starkaste någonsin för hemelektronikkedjan, med en omsättningsökning på 20 procent. Vad som drivit omsättningen har varit en kombination av attraktiva erbjudanden, hög tillgänglighet och ett starkt intresse hos svenskarna att uppgradera hemmet med ny teknik.
Elgiganten ser rekordförsäljning av komponenter under Black Friday27.11.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Under årets Black Friday ser Elgiganten en historisk trend: årets satsning på komponenter för att bygga egna gamingdatorer har visat sig vara helt rätt. Från blygsam försäljning i fjol har segmentet exploderat och är nu näst största produktgruppen inom datorer – större än både konsoler och färdigbyggda datorer. Samtidigt slår gamingmarknaden rekord i Sverige och globalt.
Så handlar svenskarna under årets Black Friday17.11.2025 10:49:17 CET | Pressmeddelande
Baserat på en omfattande analys av egna försäljningssiffror och söktrender ser Elgiganten tydliga mönster inför årets Black Friday. Företaget väntar sig upp till tio gånger högre försäljning än under en vanlig helg. Fjolårets succé med slutsålda robotdammsugare väntas upprepas, samtidigt som fler kunder satsar på kvalitet och teknik som håller över tid.
Smarta hälsoringen utsedd till Årets Pryl 202612.11.2025 16:36:15 CET | Pressmeddelande
Branschorganisationen för hemelektronik, ElektronikBranschen, har utsett den smarta hälsoringen till Årets Pryl 2026. Priset lyfter fram innovation, hållbarhet och trender inom hemelektronik. Bakom utnämningen står en jury med representanter från branschen, däribland Elgigantens vd Niclas Eriksson.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
