Elgiganten storsatsar - Inviger flaggskeppsvaruhus i Gallerian!

Elgiganten expanderar och stärker sin närvaro i Stockholm med ett nytt flaggskeppsvaruhus i Gallerian på Hamngatan. Den 22 april klockan 10.00 öppnas dörrarna för första gången till det nya varuhuset. Elgigantens senaste tillskott har en yta på över 1400 kvadratmeter som bygger på ett helt nytt koncept med nya spännande lösningar.
- Vi ser väldigt mycket fram emot invigningen av Elgiganten Gallerian, ett flaggskeppsvaruhus mitt i city på handelns paradgata. Genom att komma närmare våra kunder gör vi det enklare att kunna ta del av Elgigantens erbjudanden. Med vårt nya flaggskeppsvaruhus kommer våra kunder få en butiksupplevelse utöver det vanliga, säger Niclas Eriksson, VD på Elgiganten.
1400 kvadratmeter mitt i city
Elgigantens nya flaggskeppsvaruhus kommer att ha en egen entré från gatuplan i korsningen mellan Regeringsgatan och Hamngatan samt ytterligare en entré inne i Gallerian. Merparten av butiksytan finns på plan 4, en våning upp från gatuplan. Varuhuset kommer ha en yta på hela 1400 kvadratmeter och ett butikskoncept som inte går att hitta någon annanstans i Sverige.
Det nya varuhuset bygger på ett helt nytt koncept med tech produkter i fokus och kommer erbjuda spännande lösningar både för privatkunder och företag. Den analoga butiksmiljön kommer möta det digitala vilket skapar helt nya förutsättningar för kundupplevelsen då man kan kombinera alla kanaler på sina villkor. Med etableringen i Gallerian utökar Elgiganten också sin B2B närvaro i city där man sen tidigare har ett businesscenter på Kungsgatan, men nu också på Hamngatan.
- Vårt nya varuhus ger en helt ny dimension till produkterna där man enkelt kan uppleva fördelarna som tekniken för med sig och hur de kan förbättra vardagen. Här kommer du kunna ta del av de allra senaste tech produkterna och få råd från våra produktexperter om vilka tekniska lösningar som fungerar bäst utefter dina behov, säger Niclas Eriksson.
Utbudet av tjänster kommer breddas och kommer kunna kombineras med smarta och hållbara alternativ. Utöver det får servicecentret en central funktion där man direkt från start lanserar en reparationsverkstad på plats med en rad olika tjänster. Här kan du få hjälp med att förlänga livet på dina produkter men också återvinna elektronik.
Stor satsning på varumärkesbyggande kommunikation
I samband med invigningen lanserar Elgiganten också ett förtydligat kommunikationskoncept som bygger på kärnan i verksamheten, att matcha ihop kundens behov med rätt lösning. En central del i konceptet är Elgigantens medarbetare och deras omnikanal-erbjudande. Detta tar sig i uttryck bland annat genom att Elgigantens egna medarbetare frontar all kommunikation i så gott som alla kanaler. Elgigantens profilfärger kommer bli ännu mer framträdande vilket förstärker den visuella identiteten. Det nya kommunikationskonceptet har arbetats fram tillsammans med Elgigantens nya partner Publicis.
- Det är våra medarbetare som gör skillnad för våra kunder varje dag och det är dem som bygger vår starka position. Vi är därför väldigt tacksamma för att några av dem också vill vara våra ansikten utåt i vår kommunikation och marknadsföring. De kommer dela med sig av sin kunskap och vägleda våra kunder på olika sätt under hela kundresan vilket vi vet är väldigt uppskattat, säger Camilla Everberg, Head of Marketing & E-commerce på Elgiganten.
Det nya varuhuset i Gallerian kommer att invigas klockan 10.00 den 22 april. Varmt välkommen till vår allra nyaste butik!
Kontakter
Linnea Cederquist
Tel:0701803269linnea.cederquist@elgiganten.seKundtjänst
Tel:0771115115hello@elgigaten.seBilder




Om
Elgiganten är Sveriges ledande återförsäljare av hemelektronik, vitvaror och kök. Bolaget är en av de aktörerna som omsätter mest inom detaljhandeln. Elgiganten etablerades i Sverige 1994 och har i dag närmare 4 000 anställda och över 170 butiker och varuhus över hela landet. Här ingår även Elgiganten Phonehouse-butikerna som finns i såväl stadskärnor och gallerior.
LÄS MER OM:
Elgigantens sortiment och bolagets hållbarhetsarbete.
Följ Elgiganten
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Elgiganten
Teknikprylarna som väntas bli julens stora favoriter10.12.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Efter en rekordstark Black Friday har Elgiganten analyserat sin egen försäljningsstatistik för att förutse vad som kommer ligga under granen i år. Trenden är tydlig: hårda klappar dominerar – från spelkonsoler och LEGO till hörlurar, smart belysning och glassmaskiner.
Black Friday-succé för Elgiganten – ökar omsättningen med 20 procent1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Trots rapporter om en dämpad Black Friday i Sverige visar Elgiganten motsatsen. Årets kampanj blev den starkaste någonsin för hemelektronikkedjan, med en omsättningsökning på 20 procent. Vad som drivit omsättningen har varit en kombination av attraktiva erbjudanden, hög tillgänglighet och ett starkt intresse hos svenskarna att uppgradera hemmet med ny teknik.
Elgiganten ser rekordförsäljning av komponenter under Black Friday27.11.2025 07:30:00 CET | Pressmeddelande
Under årets Black Friday ser Elgiganten en historisk trend: årets satsning på komponenter för att bygga egna gamingdatorer har visat sig vara helt rätt. Från blygsam försäljning i fjol har segmentet exploderat och är nu näst största produktgruppen inom datorer – större än både konsoler och färdigbyggda datorer. Samtidigt slår gamingmarknaden rekord i Sverige och globalt.
Så handlar svenskarna under årets Black Friday17.11.2025 10:49:17 CET | Pressmeddelande
Baserat på en omfattande analys av egna försäljningssiffror och söktrender ser Elgiganten tydliga mönster inför årets Black Friday. Företaget väntar sig upp till tio gånger högre försäljning än under en vanlig helg. Fjolårets succé med slutsålda robotdammsugare väntas upprepas, samtidigt som fler kunder satsar på kvalitet och teknik som håller över tid.
Smarta hälsoringen utsedd till Årets Pryl 202612.11.2025 16:36:15 CET | Pressmeddelande
Branschorganisationen för hemelektronik, ElektronikBranschen, har utsett den smarta hälsoringen till Årets Pryl 2026. Priset lyfter fram innovation, hållbarhet och trender inom hemelektronik. Bakom utnämningen står en jury med representanter från branschen, däribland Elgigantens vd Niclas Eriksson.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
