Schibsted Ventures investerar i SaaS-bolaget Ingrid
Ingrid har utvecklat en leveransplattform som kopplar samman e-handlare, konsumenter och fraktörer för att skapa en bättre leveransupplevelse. Sedan starten för cirka sju år sedan har Ingrid hanterat mer än 90 miljoner ordrar på sin plattform och bolaget är en välkänd aktör på den nordiska e-handelsmarknaden.
Kapitalet ska användas till att fortsätta utvecklingen av Ingrids marknadsledande produkter, till att etablera bolaget på nya marknader och till att underlätta en hållbar tillväxt av e-handelsleveranser.
– Jag är naturligtvis glad att kunna dela den här nyheten idag. Vi går mot tuffare ekonomiska tider, och den här investeringen ger oss kraft att fortsätta utveckla våra produkter för att hjälpa e-handlare jobba med leveranser som en konkurrensfördel. Det finns stora möjligheter att tjäna pengar på leveranserna, kunderna är beredda att betala för att få sina varor levererade på det sätt de önskar, säger Piotr Zaleski, vd och medgrundare av Ingrid.
– Med Ingrid ser vi en möjlighet att stötta ett team som bygger morgondagens leveransupplevelse, där kunden är i centrum av bolagets vision, säger Kajsa Gatenbeck, Investment Manager på Schibsted Ventures, och fortsätter:
– Ingrid är ett superspännande bolag som passar bra in i vårt fokus på transaktionsbaserade marknadsplatser, där slutkundens upplevelse kommer att definiera morgondagens vinnare. Schibsted har alltid sett leverans som en viktig del av kundupplevelsen, och som kan påverka den övergripande köpupplevelsen för kunderna avsevärt. Vi är därför mycket glada över att stödja Ingrid-teamet i att förbättra leveransupplevelsen, inte bara för konsumenter utan även för återförsäljare.
– Förutom finansieringen kommer vårt erfarna venture-team aktivt att stödja Ingrid i att nå sina tillväxt- och hållbarhetsmål, hjälpa till att låsa upp synergier med Schibsted och skala bolaget för att stödja deras plan framåt, säger Kajsa Gatenbeck.
–
Ingrid grundades av serieentreprenören Piotr Zaleski tillsammans med Ilia Mikhailov och Anders Ekman. För närvarande använder cirka 150+ återförsäljare tjänsten, flera av dem framstående nordiska återförsäljare, inklusive Adlibris, NA-KD och Apotek Hjärtat.Nyckelord
Kontakter
Johan LindbladhKommunikationschef
Tel:070-820 44 05johan.lindbladh@schibsted.comBilder
Om
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Omni vill få fler att rösta i EU-valet – inleder samarbete med Demoskop2.5.2024 15:00:00 CEST | Pressmeddelande
Omni lanserar idag en kampanj för att få fler att rösta i EU-valet. Som en del av satsningen inleds ett fördjupat samarbete kring opinionsundersökningar med Demoskop.
Tina Nordström tar över Godares grill-succé2.5.2024 07:05:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladets och Schibsteds mat-universum Godare värvar Sveriges meste tv-kock, Tina Nordström, till sommarens stora matsatsning, ”Sommargrillen”. Det är fjärde sommaren som Godare erbjuder tittarna grillrecept i världsklass men också fjärde säsongen grilltillverkaren Weber går in som sponsor av satsningen.
Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.
Aftonbladets valkompass guidar med stöd av AI29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Aftonbladet lanserar i dag en Valkompass inför EU-valet med flera nyheter. För första gången kommer användarna kunna ta hjälp av AI-sammanställda för- och motargument, särskilt riktade mot unga. Valkompassen är starten på en serie satsningar Aftonbladet nu inleder inför EU-valet den 9 juni.
SvD Kompakt hyllas internationellt – ”bästa nya digitala produkt”26.4.2024 10:37:59 CEST | Pressmeddelande
Svenska Dagbladets nya nyhetstjänst SvD Kompakt tog igår hem priset som ”bästa nya digitala produkt” på INMA Global Media Awards, ett VM för nyhetsjournalistik. SvD Kompakt lanserades i höstas med ambitionen att nå en ny publik – en ung och nyfiken målgrupp som vanligtvis inte hänger på traditionella nyhetssajter. Hittills har 35 000 prenumeranter signat upp.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum