Schibsted

Lyssna på Sportbladet – varje dag i Sportbladet Daily

Dela
Aftonbladet Daily har etablerat sig som Sveriges största dagliga nyhetspodd och nu kommer uppföljaren – Sportbladet Daily. På en kvart ska lyssnaren varje vardag få de största sportsnackisarna i Sverige och världen. Fokus ligger på ett ämne per avsnitt, det första släpps idag och djupdyker i Skid-VM och det svenska skidundret på damsidan.
Makoto Asahara, Maja Andersson och Julia Karlsson leder Sportbladet Daily, här tillsammans med Aftonbladets poddchef Niklas Ornerud (till höger). Foto: Aftonbladet
Makoto Asahara, Maja Andersson och Julia Karlsson leder Sportbladet Daily, här tillsammans med Aftonbladets poddchef Niklas Ornerud (till höger). Foto: Aftonbladet

– Sportbladet är enormt stark i sin målgrupp samtidigt som vi ser att intresset för att ta del av Aftonbladets journalistik via ljud växer kraftigt. Jag tror vi har goda möjligheter att Sportbladet Daily kan bli en lika stor succé som förlagan Aftonbladet Daily, säger Niklas Ornerud, poddchef på Aftonbladet.

Sportbladet Daily tar med sig mycket av det som gjort Aftonbladet Daily till en succé, som formatet där podden gästas av både externa experter och Sportbladets egna medarbetare, som kan ta med lyssnarna bakom kulisserna och in i omklädningsrummen.

– Vi kommer att få höra mycket från de aktiva själva, men självklart också ta hjälpa av våra egna Sportbladet-profiler, som Linn Nordström, Simon Bank, Johanna Frändén och Daniel Kristoffersson, säger Julia Karlsson, som kommer vara den mest frekventa programledare för Sportbladet Daily.

Hon kommer att avlösas av Maja Andersson och Makoto Asahara.

– Vi ser oerhört mycket fram emot att ta med Sportbladets läsare på den här ljudresan. Framförallt ser vi fram emot att få ett naturligt, dagligt forum för att berätta om och fördjupa oss i allt, högt som lågt, från sportens vida värld. Givetvis genomgående präglat av Sportbladets stil och professionalitet, säger Makoto Asahara.

– Vi hoppas på feedback från Sportbladets poddlyssnare och att vi kan utveckla podden tillsammans med dem, säger Maja Andersson.

Sportbladet Daily finns i Aftonbladets app och där poddar finns. Ett nytt avsnitt släpps varje vardag runt klockan 15.

Aftonbladet Daily, som inspirerat till Sportbladet Daily, är Sveriges största dagliga nyhetspodd och når varje vecka 380 000 lyssnare.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Ornerud, poddchef, Aftonbladet. Telefon: 070-6762499 E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Makoto Asahara, Maja Andersson och Julia Karlsson leder Sportbladet Daily, här tillsammans med Aftonbladets poddchef Niklas Ornerud (till höger). Foto: Aftonbladet
Makoto Asahara, Maja Andersson och Julia Karlsson leder Sportbladet Daily, här tillsammans med Aftonbladets poddchef Niklas Ornerud (till höger). Foto: Aftonbladet
Ladda ned bild

Länkar

Om

Schibsted
Schibsted
Västra Järnvägsgatan 21
111 64 Stockholm

08 - 725 25 00https://www.schibsted.com

Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare.

Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering, video och podd bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.

Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett  Aftonbladet en unik position inom sport.

 

 

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Fyra nyckelfaktorer som påverkar användarnas förtroende för media30.4.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande

En studie från Schibsted ger nya insikter kring vad det är som driver användarnas förtroende till media. Den går på djupet i vad det är som får människor att använda medier – och vad det är som får dem att betala för journalistiken. – Resultaten i studien tyder på att investeringar i förtroende kan vara en nyckel till att öka användarintäkterna, säger Agnes Stenbom, chef för IN/LAB & Trust Initiatives hos Schibsted.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye