Lyssna på Sportbladet – varje dag i Sportbladet Daily

– Sportbladet är enormt stark i sin målgrupp samtidigt som vi ser att intresset för att ta del av Aftonbladets journalistik via ljud växer kraftigt. Jag tror vi har goda möjligheter att Sportbladet Daily kan bli en lika stor succé som förlagan Aftonbladet Daily, säger Niklas Ornerud, poddchef på Aftonbladet.
Sportbladet Daily tar med sig mycket av det som gjort Aftonbladet Daily till en succé, som formatet där podden gästas av både externa experter och Sportbladets egna medarbetare, som kan ta med lyssnarna bakom kulisserna och in i omklädningsrummen.
– Vi kommer att få höra mycket från de aktiva själva, men självklart också ta hjälpa av våra egna Sportbladet-profiler, som Linn Nordström, Simon Bank, Johanna Frändén och Daniel Kristoffersson, säger Julia Karlsson, som kommer vara den mest frekventa programledare för Sportbladet Daily.
Hon kommer att avlösas av Maja Andersson och Makoto Asahara.
– Vi ser oerhört mycket fram emot att ta med Sportbladets läsare på den här ljudresan. Framförallt ser vi fram emot att få ett naturligt, dagligt forum för att berätta om och fördjupa oss i allt, högt som lågt, från sportens vida värld. Givetvis genomgående präglat av Sportbladets stil och professionalitet, säger Makoto Asahara.
– Vi hoppas på feedback från Sportbladets poddlyssnare och att vi kan utveckla podden tillsammans med dem, säger Maja Andersson.
Sportbladet Daily finns i Aftonbladets app och där poddar finns. Ett nytt avsnitt släpps varje vardag runt klockan 15.
Aftonbladet Daily, som inspirerat till Sportbladet Daily, är Sveriges största dagliga nyhetspodd och når varje vecka 380 000 lyssnare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Ornerud, poddchef, Aftonbladet. Telefon: 070-6762499 E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Länkar
Om
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare.
Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering, video och podd bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.
Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum