Lyssna på Sportbladet – varje dag i Sportbladet Daily

– Sportbladet är enormt stark i sin målgrupp samtidigt som vi ser att intresset för att ta del av Aftonbladets journalistik via ljud växer kraftigt. Jag tror vi har goda möjligheter att Sportbladet Daily kan bli en lika stor succé som förlagan Aftonbladet Daily, säger Niklas Ornerud, poddchef på Aftonbladet.
Sportbladet Daily tar med sig mycket av det som gjort Aftonbladet Daily till en succé, som formatet där podden gästas av både externa experter och Sportbladets egna medarbetare, som kan ta med lyssnarna bakom kulisserna och in i omklädningsrummen.
– Vi kommer att få höra mycket från de aktiva själva, men självklart också ta hjälpa av våra egna Sportbladet-profiler, som Linn Nordström, Simon Bank, Johanna Frändén och Daniel Kristoffersson, säger Julia Karlsson, som kommer vara den mest frekventa programledare för Sportbladet Daily.
Hon kommer att avlösas av Maja Andersson och Makoto Asahara.
– Vi ser oerhört mycket fram emot att ta med Sportbladets läsare på den här ljudresan. Framförallt ser vi fram emot att få ett naturligt, dagligt forum för att berätta om och fördjupa oss i allt, högt som lågt, från sportens vida värld. Givetvis genomgående präglat av Sportbladets stil och professionalitet, säger Makoto Asahara.
– Vi hoppas på feedback från Sportbladets poddlyssnare och att vi kan utveckla podden tillsammans med dem, säger Maja Andersson.
Sportbladet Daily finns i Aftonbladets app och där poddar finns. Ett nytt avsnitt släpps varje vardag runt klockan 15.
Aftonbladet Daily, som inspirerat till Sportbladet Daily, är Sveriges största dagliga nyhetspodd och når varje vecka 380 000 lyssnare.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Niklas Ornerud, poddchef, Aftonbladet. Telefon: 070-6762499 E-post: niklas.ornerud@aftonbladet.se
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderCommunication Specialist, Publishing
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder

Länkar
Om
Sportbladet är Sveriges största nyhetsdestination för sport i alla kanaler och en viktig del av Aftonbladet. Den sportintresserade publiken är en prioriterad målgrupp bland Aftonbladets fyra miljoner dagliga läsare och tittare.
Varje dag bevakar Sportbladet de största nyheterna i sportens värld och levererar de skarpaste analyserna och och de mest engagerande intervjuerna och reportagen. Sportbladet har ett 40-tal medarbetare och verksamhet dygnet runt. Genom att satsa på nyheter, live-rapportering, video och podd bygger Sportbladet en starkt relation med läsarna.
Sportbladets rosa papperstidning kom ut första gången i maj 2000 och har genom åren gett Aftonbladet en unik position inom sport.
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum
