Solna Centrum

Hemtex satsning i Solna Centrum - Dubbel yta och utökat koncept

Hemtex är Nordens ledande detaljhandelskedja för heminredning och hemtextil med ca 130 butiker som sedan länge haft en fin butik i Solna Centrum. Nu dubbleras butiksytan och nyöppning planeras i slutet av april. Hemtexbutiken kommer även vara en av de första butikerna i Sverige med inredningskedjans nya koncept.

Det blir en rymlig butik på ca:450 kvadratmeter som kommer att erbjuda Hemtex välsorterade utbud av smakfull, spännande och modern dekor, inredning och textiler för alla rum. Den nya butiken i Solna centrum kommer kunna erbjuda flera produktkategorier som bland annat utemöbler.

Vi är otroligt glada över att kunna erbjuda våra kunder i Solna en större butik och ett bredare utbud av heminredning, säger Anders Lorentzson, Vd på Hemtex.

Butiken kommer att ha en fin och välkomnande entré precis bredvid befintlig butik, som idag ligger mitt i Solna Centrum. I samband med öppningen av den nya butiken kommer Hemtex att ha attraktiva och förmånliga erbjudanden samt aktiviteter i centrumet.

- Vi ser verkligen att Hemtex nya och dubbelt så stora butik kommer möta våra besökares behov genom deras fina utbud och utökade koncept, säger Pernilla Andersson, Centrumchef Solna Centrum på Alecta Fastigheter.

Vid frågor till Hemtex, vänligen kontakta,
Anders Lorentzson, VD, Hemtex
Tel: 072-2201789
E-post: anders.lorentzson@hemtex.se

Kort om Solna Centrum

Solna Centrum ägs och förvaltas av Alecta Fastigheter sedan 1 februari 2022. Solna Centrum – Solnas Hjärta. Här finns ett stort och brett utbud av butiker, livsmedel, service och restauranger för att möta Solnabornas behov i vardagen.

Följ Solna Centrum

Senaste pressmeddelandena från Solna Centrum

Elon Ljud & Bild öppnar i Solna Centrum3.4.2024 11:59:50 CEST | Pressmeddelande

Elon är idag en av Nordens största butikskedjor för hemelektronik och vitvaror med över 400 butiker. Kedjans butikskoncept Elon Ljud & Bild erbjuder ett brett sortiment inom mobiltelefoni och utvalda produkter inom hemelektronik. I mitten av april är öppningen planerad av en ny och fin butik precis innanför en av Solna Centrums större entréer som du når direkt från parkeringsdäcket. Butiken kommer vara cirka 89 kvadratmeter stor.