Pistonhead lanserar Regular Lager på Sweden Rock Festival

Pistonhead kommer till Sweden Rock med sin nya och uppdaterade svarta design och attraktiva förpackningar – det blir Back to Black på festivalen. Pistonheads filosofi bygger på kärlek till musik, kaxighet, äventyr och fest – en opretentiös attityd som passar Sweden Rocks egen filosofi om att vara sig själv, ha kul och leva ut precis så mycket som man själv vill.
Regular Lager är en smakrik öl med unik attityd där karaktär och ryggrad kommer från Pilsner- och Münchnermalt. Smaken byggs på av humlesorter som Select, Spalter och Tettnanger. Resultatet är en njutbar väl balanserad ljus lager där smaken av sirapslimpa möter en väl balanserad beska. Allt väl finjusterat in i minsta detalj.
- Pistonhead har funnits på den svenska marknaden sedan 2010 och har blivit ikonisk med sin dödskalle – ett öl som inte är så stillsamt, utan mer rebelliskt och stökigt än det vanliga livet. En liten rebell med ett stort hjärta - en subkultur som visar vem du är och vad du står för. För Regular Lager har vi tagit fram en ny PET, burk och svarta Pistonhead pappersmuggar. Vi ser fram mot att göra ett riktigt bra festival- och dryckesupplevelse – som speglar denlivsstil och filosofi som festivalbesökarna har. För de som lever livet fullt ut helt enkelt, säger Rickard Edman, Produktchef Pistonhead på Spendrups.
Under fyra dagar i juni samlas över 40.000 rockälskare dagligen för att lyssna på ikoner som t ex Iron Maiden, Def Leppard, Deep Purple och Mötley Crüe. Pistonhead kommer att ha installationer som Pistonhead Stage, finnas på alla stora barer, stora öltältet och aktiveringar på området. Kulturscenen är inget nytt för Pistonhead. 2015startades Pistonhead Foundation som är ett sätt att peppa talangfulla människor som gör livet bättre och roligare. Stiftelsen stöttar unga kreatörer som utmanar normerna, som skruvar till vår bild av samtidens kultur. För alla de som vågar välja nya, svåra vägar att nå ut med sina tankar och sin kreativitet.
Doft: Maltig doft med inslag av sirapslimpa
Smak: Balanserad och maltig smak med markerad humlebeska och lång eftersmak.
Utseende: Ljust gyllengul
Malt: Pilsnermalt, Münchnermalt
Humle: Spalter Select och Tettnanger
Passar till: Törstsläckare som kan serveras till såväl hamburgare som husmanskost
Producent: Brutal Brewing
Land: Sverige
Alkoholhalt: 5,1 %
Typ: Ljus Lager
Säljes på 50cl PET samt Fat på Sweden Rock Festival.
Säljes på Systembolaget (beställningssortimentet) fr o m den 22 maj: 33cl Burk, 12,90kr ex pant. Art.nr 51828
Kontakter
För mer information, kontakta:
Bilder
Om
Spendrups är ett svenskt familjebryggeri som förenar starka traditioner med nytänkande. Bryggeriet grundades 1897 i Grängesberg och drivs av familjen Spendrup i fjärde generationen. Vi finns på ett antal orter i Sverige med huvudkontor i Stockholm och produktion i Grängesberg, Hällefors, Stockholm. För oss står alltid hantverket och dryckesupplevelsen i fokus. I vårt breda sortiment finns varumärken som Mariestads, Norrlands Guld, Melleruds, Loka, Trocadero, Briska och vin- och spritproducenter som El Coto, Cantina Zaccagnini, Plantation och Tamnavulin. Spendrups har 1 100 medarbetare och omsätter cirka 5 MDKR årligen. I Spendrupskoncernen ingår dotterbolagen Spring Wine & Spirits, Gotlands Bryggeri, OMAKA, Grythyttans Glöggfabrik och Hellefors Bryggeri. Våra anläggningar är certifierade enligt internationella standarderna ISO 14001 och FSSC 22000 avseende miljö respektive kvalitet och livsmedelssäkerhet.www.spendrups.se
Följ Spendrups Bryggeri AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Spendrups Bryggeri AB
Spendrups uppmärksammar Julmustens dag i Ludvika20.11.2025 14:05:00 CET | Pressmeddelande
Inför Julmustens dag 24 november visar en färsk Novusundersökning att julmusten är den alkoholfria dryck som svenskarna mest förknippar med julen. Hela 89 procent nämner julmust – långt före glögg, öl och andra alternativ. På Spendrups bryggeri i Grängesberg produceras varje år cirka 6 miljoner liter av den unika drycken.
Krušovice presenterar Krušo Combo – en hyllning till tjeckiskt hantverk, smak och kvalitet18.11.2025 08:15:00 CET | Pressmeddelande
Det tjeckiska ölmärket Krušovice lanserar konceptet “Krušo Combo” – en hyllning till över 400 år av bryggarhantverk och tidlös smak. Sedan 1581 har Krušovice stått för kvalitet och tradition, och med Krušo Combo möter ölet nu matens värld i inspirerande kombinationer som lyfter både dryck och rätt.
Magic Rock Saucery 3,9% 33 cl burk återkallas22.10.2025 16:14:36 CEST | Pressmeddelande
Spendrups återkallar Magic Rock Saucery 3,9 % burk 33 cl. Vi har fått in reklamationer på överjästa burkar vilket kan orsaka explosion och därmed skada. Vi återkallar därför produkten. Produkten har levererats till Systembolag över hela landet. Konsumenter som har köpt Magic Rock Saucery 3,9 % 33 cl burk ombedes kontakta Spendrups Konsumentkontakt. Konsumenter uppmanas att hantera produkten med försiktighet. Vi tar händelsen på största allvar och har i dialog med tillverkaren inlett en utredning för att vidta åtgärder för att liknande inte ska inträffa framöver samt beklagar det inträffade.
Ta del av Spendrups breda vintersortiment med både älskade klassiker och spännande nyheter21.10.2025 14:00:00 CEST | Pressmeddelande
Med julen runt hörnet är det dags att förbereda för säsongens traditioner. För många svenskar är julölen en självklar del av firandet. I år presenterar Spendrups ett mångsidigt vintersortiment med både älskade klassiker som Mariestads Julebrygd och spännande nyheter som till exempel Mariestads Vinterale – perfekt till vinterns alla högtider.
Heineken® går samman med Joe Jonas och globala influencers för att motverka digital överbelastning och få socialt umgänge “off socials”2.9.2025 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Initiativet grundar sig i en ny rapport som visar hur den ökande digitala belastningen påverkar människor världen över. Mer tid framför skärmen gör att de sociala batterierna töms och leder till att vi umgås mindre i verkligheten, och alltmer sällan bokar in att träffas IRL.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum



