LO-ekonomerna presenterar ny prognos för Sveriges ekonomi

LO-ekonomerna presenterar sin nya prognos för den ekonomiska utvecklingen. Det sker vid ett seminarium i LO-Borgen på torsdag den 15 juni kl 9.30. Seminariet kan också följas via webben.

Vid seminariet presenteras även LO-ekonomernas krav och rekommendationer på den ekonomiska politiken. Representanter för LO:s medlemsförbund medverkar och ger sina perspektiv.

Seminariet kan följas på plats eller via webben. För att delta på plats underlättar det med förhandsanmälan. Den görs via länken nedan.

Tid: Torsdag den 15 juni, kl 9.30-10.30

Plats: LO-Borgen i Stockholm

Moderator: Laura Hartman, LO:s chefsekonom

Medverkande: Johan Lindholm - ordförande Byggnads, Pontus Georgsson – ordförande Pappers, Josefine Boman - chef för Kommunals välfärdspolitiska enhet, Stefan Carlén – förbundsekonom Handels, Fredrik Söderqvist-LO-ekonom,