Sveriges läkarförbund väljer Einar Mattssons fastighetsförvaltning

Den 1 juni tog Einar Mattsson över förvaltningen av Sveriges läkarförbunds fyra sekelskiftesfastigheter i Stockholm. Det är ett totalförvaltningsuppdrag som initialt innehåller administrativ och ekonomisk förvaltning. Den 1 oktober tar Einar Mattsson även över skötseln av utemiljö, teknisk förvaltning och fastighetsdriften.

― Einar Mattsson är en långsiktig och erfaren förvaltare med en bred palett av tjänster under ett och samma tak. Nu ska vi lära oss allt om Sveriges läkarförbunds fastigheter och börja med att lyfta den ekonomiska förvaltningen. Så småningom ska vi också sätta tänderna i skötseln av utemiljön och driften för att ta fastighetsägarens hela affär till en ny nivå, säger Emma Beck-Friis, verksamhetsutvecklare på Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB.

Sveriges läkarförbund valde Einar Mattsson efter ett upphandlingsförfarande eftersom vi värderar lång erfarenhet och kvalitativ fastighetsförvaltning. För att vi ska få tid till vår kärnverksamhet och våra medlemmar behöver vi veta att våra medlemmars tillgångar i form av fastigheter sköts på ett professionellt sättNu ser vi fram emot att få starta samarbetet, säger Andreas Gustafsson, fastighetschef på Sveriges läkarförbund.

Kort om Sveriges läkarförbunds fastigheter

Fastighetsbeståndet består av fyra vackra byggnader från sekelskiftet som ligger på Östermalm i Stockholm. Två av husen är bostadshus med 52 hyreslägenheter och de andra två är främst kommersiella fastigheter med 9 lokaler. På en gårdarna står ett unikt träd som heter Katalpa och som kommer från Bergianska trädgården.

Om Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB

Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB förvaltar drygt 14 000 bostäder samt kommersiella lokaler till ett värde om ungefär 60 miljarder kronor. Bolaget förvaltar bostäder och lokaler för en bred och etablerad grupp av fastighetsägare såväl som Einar Mattssons 6 000 egna bostäder. Med ett långsiktigt perspektiv på fastighetsaffären och gedigen kunskap erbjuder Einar Mattsson fastighetsägare en trygg, personlig och proaktiv förvaltning i syfte att utveckla kundens fastighetsvärden. Bolaget är en del av Einar Mattsson-koncernen som har varit verksam på Storstockholms bygg- och fastighetsmarknad sedan 1935. Koncernens övriga verksamheter utgörs av fastighetsägande, byggproduktion, projektutveckling och övriga investeringar.

Einar Mattsson: ”I en trivsam utemiljö vill människor röra sig, vistas och umgås med andra”3.7.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Johanna Karlsson är chef för utemiljögruppen hos Einar Mattsson Fastighetsförvaltning AB. Det är utemiljögruppen som ser till att välkomnande och välskötta gårdar alltid är en del av den långsiktiga fastighetsförvaltningen. Gruppen består av engagerade trädgårdsarbetare, arbetsledare och projektledare. Utemiljögruppen arbetar dels på uppdrag av koncernens fastighetsbolag, dels med externa fastighetsägare som köper tjänsten av Einar Mattsson.

Nya vård- och omsorgsbostäder och upprustad malmgård27.6.2024 12:40:27 CEST | Blogginlägg

Samrådet om detaljplanen för kv. Sommaren 10 är avslutat. Nu löper planprocessen på där man bland annat behandla synpunkter och för dialog med Stockholms stad om nästa steg. Här planerar Einar Mattsson att uppföra ett modernt och trivsamt vård- och omsorgsboende för äldre. Genom att uppföra vård- och omsorgsboendet ges också de ekonomiska förutsättningar som krävs för att renovera och därmed rädda Hovings malmgård då Stockholms stad i informella samtal tackat nej till att återköpa gården.