Tyska Turistbyrån

Upplev Tysklands natur! En kampanj som fokuserar på naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser

Dela

Med en ny kampagn med fokus på hållbarhet intensifierar Tyska turistbyrån (GNTB) sitt arbete för att positionera Tyskland som en hållbar semesterdestination på den globala marknaden. Med den nya globala kampanjen "Upptäck Tysklands natur" sätter GNTB besökarnas uppmärksamhet på Tysklands naturliga landskap och hållbara semesterupplevelser.

Höstdag vid Schluchsee, i Nationalparken Schwarzwald
Höstdag vid Schluchsee, i Nationalparken Schwarzwald @VDN - Verband Deutscher Naturparke e.V./Gerhard Albicker
  • Efter två år av coronavirus-pandemin lägger människor större vikt vid den påverkan de har som resenärer, på hållbarhet och på önskan om orörd natur, säger Petra Hedorfer, verkställande direktör för GNTB. "Upptäck Tysklands natur" fortsätter vår linje av marknadsföringskampanjer som regelbundet fokuserar på natur och rekreation samt hållbarhet som nyckelelement i vårt kärnvarumärke. Enligt IPK International är Tyskland redan den näst mest populära destinationen i världen för naturbaserade resor bland européer. Och Inspektours Destination Brand 21-undersökning visar att viktiga marknader för turism till Tyskland ser landet som en utmärkt destination för resor på landsbygden och hållbara semestrar. Vårt mål är att bygga vidare på denna position genom att främja semester på landsbygden, längre vistelser och hållbar turism.

 

"Upptäck Tysklands natur " lanseras som en digital kampanj där nyckelelement är kampanjvideon och, som ett nytt digitalt verktyg, videor i 8D-ljud. 

Bakgrund:

2021 Nations Brand Index (NBI) från Anholt-Ipsos avslöjar att skydd av miljön och jordens naturresurser är två av de mest pressande utmaningarna som världen står inför just nu. Tyskland är ett av de länder som respondenterna litar mest på för att bemästra dessa utmaningar.

I SDG-indexet, som speglar framsteg på vägen mot att uppnå FN:s mål för hållbar utveckling, är Tyskland för närvarande rankat på fjärde plats av alla FN-medlemmar.

Enligt den senaste forskningen från IPK International om effekterna av covid-19 på internationella resor planerar 26 procent av resenärerna världen över en naturorienterad semester 2022. Siffran är ännu högre, 30 procent, för semesterfirare som planerar att besöka Tyskland.

Analys av GTM-expertpanelen, för vilken GNTB undersökte 259 vd:ar och nyckelkunder inom den internationella resebranschen, visar att ungefär hälften av beslutsfattarna redan har märkt en liten förändring i kundbokningar mot hållbara produkter och tjänster. Tre fjärdedelar av de tillfrågade förväntar sig att efterfrågan kommer att öka inom detta segment under de kommande tre åren. Dessa experter betygsätter också Tyskland som det tydliga nummer ett för hållbart resande.

Med mer än 30 procent av sin landyta under särskilt skydd inom nationalparker eller naturparker är Tyskland den idealiska destinationen för semester i hjärtat av naturen.

 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Vandring vid Baybachravinen i Beltheim, Saar Hunsrück Steig
Vandring vid Baybachravinen i Beltheim, Saar Hunsrück Steig
Ladda ned bild

Dokument

Länkar

Tyskland - Det vänliga semesterlandet

På uppdrag av den tyska regeringen har Tyska Turistbyråns huvudkontor (DZT - Deutsche Zentrale für Tourismus e.V.) arbetat i mer än femtio år för att sprida budskapet om reselandet Tyskland till den övriga världen. Tyskland är känt för sin turistiska mångfald över hela världen vilket har gjort uttrycket reselandet Tyskland till ett av de mest välkända varumärkena. Läs mer på www.germany.travel

Följ Tyska Turistbyrån

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Tyska Turistbyrån

Hemliga tavernor i Franken och andra kulinariska guldkorn i Tyskland15.5.2024 06:00:00 CEST | Pressmeddelande

Förr i tiden tömde man lador, vardagsrum eller till och med privata sovrum för att under en begränsad tid servera gästerna sina egna viner och genuin husmanskost. Idag är vinområdenas sk ”Heckenwirtschaften” en säsongsbetonad höjdpunkt för alla som gillar genuina upplevelser. Det bayerska vinområdet Franken bjuder på lysande exempel, just när det kommer till Heckenwirtschaften.

Från tung industri till kulturens vagga - okända pärlor i Sachsen-Anhalt29.4.2024 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

Östra Tyskland är fortfarande relativt okänt bland många svenskar. Regionen Sachsen-Anhalt var under DDR-tiden mest känd för sin industri med tung produktion men har tagit ett nytt initiativ för att rensa gamla industriområden och locka besökare till några välbevarade hemligheter. Här finns många okända historiska skatter, kultur och spännande upplevelser för dagens besökare.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye