EM-silver och JEM-brons till Göteborgsförening

Under helgen anordnades EM i cheerleading i Verona, Italien. Sverige hade sju tävlande lag på plats på tävlingen – två av lagen åker tillbaka till Sverige med medaljer runt halsen.

Söndag kväll avgjordes årets europamästerskap i cheerleading i Verona, Italien. Två av Sveriges sju starter tog medalj – båda lag från Göteborg. Gothenburg Cheer One Wildcats tog EM-silver i klassen senior all girl premier och Gothenburg Cheer One Bobcats tog JEM-brons i junior all girl elite. Senast Sverige tog medalj på EM var 2018, då även Gothenburg Cheer One Bobcats.

Båda lag anländer till Åbytravet (nära Franks gatukök) i dag måndag cirka klockan 19:00. Vi hälsar press och media välkommen till att delta på mottagningen av EM-medaljörerna.