POWER Sverige bland finalisterna i Årets E-handlare
POWER Sverige har nominerats till årets e-handlare i två olika kategorier i Pricerunner-finalen.
Sedan 2006 har PriceRunner anordnat tävlingen Årets e-handlare. Konsumenter kan skriva recensioner och rösta på sina favoritbutiker i 20 olika kategorier. I årets tävling har POWER tagit sig till final i kategorierna Datorprodukter och Foto & Video.
– Det här är ett stort erkännande för POWER som företag, och för teamet bakom onlineframgången. Inte minst för att det är kunderna som har nominerat oss. Det ger oss motivation att jobba ännu hårdare framåt för att säkerställa bra shoppingupplevelser, säger Robert van Toor, VD för POWER Sverige.
Storsatsning i Sverige
POWER har länge funnits i Sverige med näthandel, och har byggt upp en stor kundbas med hög kundnöjdhet. I februari kom beskedet att POWER etablerar fysiska butiker efter förvärvet av svenska MediaMarkt. POWERs webbutik blir en central del av storsatsningen i Sverige.
– Vi värdesätter verkligen kundernas förtroende för oss, och kommer att ta med oss all vår erfarenhet nu när vi ger oss in på den svenska elektronikmarknaden i stor skala. Syftet är att behålla samma goda service och att arbeta mot målet att bli den mest kundvänliga återförsäljaren, säger van Toor.
Kontakter
Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER
Monica.Fasting@power.noFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar16.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum