POWER Sverige bland finalisterna i Årets E-handlare

POWER Sverige har nominerats till årets e-handlare i två olika kategorier i Pricerunner-finalen.

Sedan 2006 har PriceRunner anordnat tävlingen Årets e-handlare. Konsumenter kan skriva recensioner och rösta på sina favoritbutiker i 20 olika kategorier. I årets tävling har POWER tagit sig till final i kategorierna Datorprodukter och Foto & Video.

– Det här är ett stort erkännande för POWER som företag, och för teamet bakom onlineframgången. Inte minst för att det är kunderna som har nominerat oss. Det ger oss motivation att jobba ännu hårdare framåt för att säkerställa bra shoppingupplevelser, säger Robert van Toor, VD för POWER Sverige.

Storsatsning i Sverige

POWER har länge funnits i Sverige med näthandel, och har byggt upp en stor kundbas med hög kundnöjdhet. I februari kom beskedet att POWER etablerar fysiska butiker efter förvärvet av svenska MediaMarkt. POWERs webbutik blir en central del av storsatsningen i Sverige.

– Vi värdesätter verkligen kundernas förtroende för oss, och kommer att ta med oss ​​all vår erfarenhet nu när vi ger oss in på den svenska elektronikmarknaden i stor skala. Syftet är att behålla samma goda service och att arbeta mot målet att bli den mest kundvänliga återförsäljaren, säger van Toor.