Yoggi släpper ny tillfällig smak
Nu lanseras en tropisk och färgglad nyhet på yoghurthyllan – Yoggi Vattenmelon och Pitahaya (eller drakfrukt som den också kallas). Den nya smaken har tagits fram av konsumenten Carolina från Luleå som vann en utlottning i Musikhjälpen 2022 efter att ha donerat till Yoggis insamlingsbössa. Utöver smaken har Carolina också tagit fram den unika designen på förpackningen. Yoggi Vattenmelon & Pitahaya finns i butik från och med vecka 36.

2010 blev Yoggi första yoghurtmärket att lansera tillfälliga smaker, något som blev en omedelbar succé. Sedan dess har många spännande smaker dykt upp, och årets nyhet Vattenmelon & Pitahaya är inget undantag.
Nytt för årets gästspel är att en konsument tagit fram både smak och design, nämligen Carolina från Luleå. Carolina donerade till Yoggis insamlingsbössa under Musikhjälpen 2022 och deltog då automatiskt i tävlingen om att få ta fram den nya smaken. Efter att Carolina lottats fram som vinnare fick hon under två dagar i januari hänga med Yoggi-teamet i Stockholm för att spika sin unika smak, samt börja skissa på en färgglad och lekfull design för att matcha innehållet.
– Kombon av Vattenmelon & Pitahaya fick mig att tok-le direkt – det vill jag att fler ska få uppleva! Designen som jag har ritat själv tillägnas alla familjer som är på flykt just nu. För alla barn förtjänar att sitta trygga vid ett kaotiskt frukostbord, och alltid vara lite sena till förskolan, säger Carolina.
Yoggi Vattenmelon & Pitahaya passar hela familjen och kan njutas till frukoststunden, som ett snabbt mellanmål eller en enkel efterrätt. Samtliga donationer som gjordes till Yoggi-bössan under Musikhjälpen 2022 gick till att hjälpa barn på flykt från krig.
– Det känns fantastiskt att vår senaste tillfälliga Yoggi har utvecklats av en konsument och Carolina har verkligen varit så kreativ vad gäller både smak och design! Vi är också väldigt glada att detta skapade engagemang hos många så att vi kunde samla in pengar för ett viktigt syfte. Det här är en spännande lansering som vi hoppas kommer falla många i smaken, säger Emma Barkström, ansvarig för Yoggi.
Yoggi – Sveriges godast fruktyoghurt – produceras på Arlas mejeri i Linköping, så även den nya smaken Vattenmelon & Pitahaya.
Nyckelord
Kontakter
Emma BarkströmBrand Manager, Yoggi
arembar@arlafoods.seOm oss
Arla – böndernas eget mejeri
Arla är ett internationellt mejeriföretag och en kooperativ förening som ägs av cirka 8 500 mjölkbönder i Sverige, Danmark, Tyskland, Storbritannien, Belgien, Luxemburg och Nederländerna. Med visionen att skapa framtiden inom mejeri för att sprida hälsa och inspiration i världen, helt naturligt, är Arla i Sverige hem åt varumärken som Arla Ko, Bregott, KESO och Pucko. Arla är världens största producent av ekologiska mejeriprodukter och en av de starkaste aktörerna i den internationella mejerivärlden. Arlas elva mejerier i Sverige köper 100 procent förnybar el och alla egna tunga transporter är fossilfria.
Följ Arla
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Arla
Han tar över rodret för Arla Jönköping8.12.2025 10:00:00 CET | Pressmeddelande
I dag tillträder Johan Barkinge som ny chef för Arlas mejeri i Jönköping. Han tar därmed över ledarskapet för en av Europas mest moderna anläggningar.
Ny undersökning: fyra av tio högstadieelever går till skolan utan frukost8.12.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Många elever går till skolan utan frukost – bland högstadietjejer är det nästan varannan. Det visar Arlas återkommande rapport Frukostbarometern 2025, som tyder på att morgonmålet är en bortprioriterad vana i många familjer. Samtidigt minskar antalet kommuner som erbjuder skolfrukost, enligt Livsmedelsverkets senaste kartläggning. – Frukost i skolan kan ge stora vinster för både enskilda individer och samhället i stort, säger Elin Boll, disputerad hälso- och nutritionsexpert på Arla.
Arla på Di Debatt: Satsa på gratis frukost i skolan5.12.2025 11:36:22 CET | Pressmeddelande
Arla lyfter i dag behovet av en nationell satsning på skolfrukost på Dagens industris debattsida. Gratis frukost i landets skolor är en enkel men kraftfull reform som kan bidra till bättre hälsa, ökad jämlikhet och starkare skolresultat, skriver Sverigechefen Cecilia Kocken. Artikeln återges i sin helhet nedan.
Miljonsatsning i Falkenberg för att möta cottage cheese-boomen2.12.2025 06:00:00 CET | Pressmeddelande
Bondeägda Arla satsar nästan 70 miljoner kronor (6 miljoner euro) i mejeriet i Falkenberg för att tillgodose konsumenternas ökande aptit på KESO® cottage cheese. Investeringen stärker svensk matproduktion och bidrar till ökad livsmedelsberedskap, samtidigt som den ger Europas största cottage cheese-anläggning möjlighet att fortsätta växa.
Mjölkpriset till bönderna sänks i december28.11.2025 13:00:00 CET | Pressmeddelande
Arla justerar mjölkpriset till bönderna nedåt i december, till följd av snabbt ökande mjölkvolymer globalt och pressade råvarupriser. Ersättningen för ekologisk mjölk ligger kvar på samma nivå.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum