Einar Mattssons årsberättelse och hållbarhetsredovisning nomineras till Publishingspriset

I år är det 2022 års version ”Året då engagemang och framtidstro var viktigare än någonsin” som är med och tävlar. För tredje året i rad nomineras Einar Mattssons årsberättelse- och hållbarhetsredovisning till Publishingpriset.

— Vi har tillsammans med byråerna Edit & Björnen och Brand Mission skapat en årsberättelse som ska inspirera våra kunder, samarbetspartners och medarbetare att läsa om vårt bidrag till stadens utveckling. Vi är Stockholms största privata bostadsfastighetsägare som också utvecklar, bygger och förvaltar samhällskritisk infrastruktur, så har vi många berättelser att berätta om, säger kommunikationschef Ewelina Holm.

Publishingpriset delas varje år ut till filmer, webbplatser, tidningar, tidskrifter, böcker och andra trycksaker. Sedan år 1990 har Publishingpriset premierat lovvärd redaktionell kommunikation och marknadskommunikation. En jury från branschen bedömer bidragen.

— Vi är otroligt stolta och glada över att tillsammans med vår fantastiska uppdragsgivare Einar Mattsson ha chansen att vinna guld för tredje året i rad. Det känns nästan overkligt, säger Johanna Nordung Omnell, en av formgivarna, illustratörerna och ägarna till Edit&Björnen.

– Långsiktighet är en ledstjärna för Einar Mattsson och det gäller även koncernens kommunikation. Att konceptet återigen nomineras visar att ett engagerat berättande, såväl visuellt som textmässigt håller i längden, avslutar copywritern Tomas Långdahl på Brand Mission.

Den 9 november tillkännages årets vinnare på webbplatsen publishingpriset.org.

Lyckat koncept
Konceptet som Einar Mattssons årsberättelse och hållbarhetsredovisning har haft sedan 2021 vann Publishingprisets guld-statyett i sin klass både 2021 och 2022. Båda åren har de varit det enda bidraget som fått hundra poäng av hundra möjliga.
Årsberättelsen 2021 blev även nominerad till Svenska Designpriset.

Om Einar Mattsson AB Einar Mattsson AB är moderbolag i en familjeägd bolagsgrupp som varit verksam på Storstockholms fastighets- och byggmarknad sedan 1935. Idag är Einar Mattsson-sfären Stockholms största privata ägare av hyresbostadsfastigheter. Med genomförandekraft i alla konjunkturer är koncernen bland de mest aktiva projektutvecklarna av nya bostäder i regionen. Koncernens förvaltningsbolag förvaltar drygt 14 000 bostäder åt en bred kundkrets av etablerade fastighetsägare. Bolagsgruppen omfattar även en verksamhet som arbetar med investeringar utanför kärninnehaven. Läs mer om oss på einarmattsson.se och Facebook .

”Ett Einar Mattsson-hus är byggt med omsorg och av kunniga hantverkare” — fredagsporträttet med Leif Larsson14.6.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

Efter 37 år på Einar Mattsson tänker trä-hantverkaren Leif Larsson nu sluta ställa väckarklockan. Det är dags att gå i pension efter att ha arbetat under tre generationer i den familjeägda koncernen Einar Mattsson. Arbetet med trästommen på befintlig byggnad i kvarteret Råttan sköt upp pensionen ett tag, men i juni är det dags att ägna mer tid för familj, hus och alla fordon.

Hur Einar Mattsson forskar kring mer hållbara fastigheter på KTH Dig-IT Lab5.6.2024 05:54:00 CEST | Nyheter

Einar Mattsson kommer i närtid att starta ett projekt tillsammans med EQUA för att utveckla energiberäkningsmodeller. Fastighetskoncernen Einar Mattsson äger 102 fastigheter från olika tidsepoker – och har därför många tekniska installationer att testa olika modeller på – vilket blir en väldigt bra testplattform för båda parter. Einar Mattssons motiv till att delta är för att minska klimatpåverkan.

”Jag gillar att hjälpa människor så vardagen fungerar bättre” — fredagsporträttet med Jonas Nylén31.5.2024 10:00:00 CEST | Blogginlägg

En kampsportande före detta besiktningsman som varit schackspelare. Så kan vi beskriva fastighetstekniker Jonas Nylén. Han är ganska ny i Einar Mattsson-koncernen och uppskattar både kunskapsbredden och den trevliga kulturen. Spårskruvmejseln är en klar favorit bland verktygen i det dagliga. Lär känna Jonas lite mer i dagens fredagsporträtt från Einar Mattsson: