Lidls frysta kycklingbröstfiléer topptestas
I ett nytt test från Expressen Allt om Mat jämförde smakpanelen fryst kycklingbröstfilé från olika varumärken. Ännu en gång uppmärksammas Lidls egna varumärken i ett produkttest. Med omdömen som ”Naturlig och god smak av kyckling” placerade sig Lidl på en delad andraplats med två andra varumärken.
Smakpanelen, som består av en grupp ur redaktionen Allt om Mat, testade nyligen tio varianter av frysta kycklingbröstfiléer genom att tina upp och sedan steka filéerna i ugn. I testet kammade Lidls egna Gyllda kycklingbröstfilé hem en delad andraplats med fyra av fem gafflar i betyg.
– Den senaste tiden har varit överväldigande på ett mycket positivt sätt då flertalet av våra produkter har dominerat prispallarna. Det är med stolthet som vi kammar hem ytterligare en topplacering och denna gång för vår svenska kycklingbröstfilé, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Lidls kycklingbröstfilé från Gyllda kostar 95 kronor för 1 kilogram. Kycklingen kommer från Sverige och innehåller 87 procent kycklingbröstfilé.
Lidl Gyllda Kycklingbröstfilé – Motivering (Fyra av fem gafflar)
Här finns det en naturlig och god smak av kyckling. Konsistensen är lagom fast, som man förväntar sig av en bra kycklingfilé.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl stärker sitt klimatåtagande: Nettonoll till 20503.10.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl har antagit målet om nettonollutsläpp senast 2050, baserat på nya ambitiösa klimatmål i leverantörskedjan. Lidl intensifierar därmed återigen sitt engagemang för hållbara affärsmetoder och en minskad klimatpåverkan som en del av sin internationella hållbarhetsstrategi. Internationellt har Lidl redan åstadkommit betydande minskningar av växthusgasutsläppen med totalt 52 procent genom sitt arbete med scope 1 och scope 2, jämfört med 2019.
Lidl ny namnsponsor till Damkronornas hemmaturnering27.9.2024 11:00:32 CEST | Pressmeddelande
Svenska Ishockeyförbundet och Lidl kan idag presentera den första upplagan av Lidl Hockey Games, en årligen återkommande hemmaturnering som ingår i Women’s Euro Hockey Tour. Första upplagan spelas i Södertälje, 6–9 november 2024.
Lidl officiell partner till UEFA Europa League och UEFA Conference League13.9.2024 13:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl kan i dag stolt presentera sitt senaste fotbollssamarbete som officiell partner till UEFA Europa League™ och UEFA Conference League™ för 2024–2027.
Lidl Sverige och LRF tecknar avsiktsförklaring för att främja svensk livsmedelsproduktion10.9.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Alltsedan Lidl Sverige lanserade Matriket som en del av sitt sortiment har Matriket utvecklats till det bredaste varumärket med enbart Från Sverige-märkta produkter. Nu tar Lidl tillsammans med LRF ytterligare steg för att stimulera produktionen av svenska livsmedel och öka självförsörjningsgraden genom att göra det enkelt för konsumenter att välja svenskt, samtidigt som Lidl tar nya steg för att öka svensk livsmedelsexport.
Ge 10 kr till Barncancerfonden när du handlar hos Lidl2.9.2024 09:01:49 CEST | Pressmeddelande
För tredje året i rad deltar Lidl Sverige i Barncancerfondens kampanj Ge 10 kronor. Från och med den 1 september kan Lidl Sveriges kunder välja att donera 10 kronor vid kassan. Initiativet är en del av det långsiktiga samarbetet mellan Lidl Sverige och Barncancerfonden.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum