Lidl Sverige

Lidls aioli högt rankad i test

Dela

Lidl Sveriges sortiment samlar pallplaceringar på hög i oberoende tester. I Svenska Dagbladets aioli-test hamnar Lidls Chef Select Aioli i toppen. Med omdömen som ”fast och fluffig i konsistensen med en len och mild vitlökssmak” kammar Lidls aioli hem en andraplats med 5 av 6 i betyg.

Lidls Chef Select Aioli är bäst i test.
Lidls Chef Select Aioli är bäst i test.

I veckan testade Svenska Dagbladets testpanel nio olika aioli passande till höstens alla fiskgrytor. Lidls Chef Select aioli lyftes fram som en enastående kandidat som passar lika väl till en baguette som till en bouillabaisse.

- Vi är oerhört glada över att även Lidls Chef Select Aioli sällar sig till den stora gruppen varor som får höga betyg i konsumenttester. Det är alltid extra kul och när vi får en topplacering på en produkt som även har det billigaste priset bland de som testades. Men det är ingenting som vi är förvånade över för hos oss kan man alltid handla mat av högsta kvalitet till en rimlig peng, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Lidls egen Chef Select Aioli kostar 15,90 kronor för 200 g med ett kilopris på 79,50 kronor.

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye