Schibsted

Godare vinner svenska SEO-priset

Dela

För drygt ett år sedan lanserade Aftonbladet sajten Godare.se. Igår kväll vann sajten det svenska SEO-priset 2023 i kategorin Mat & recept. ”Vi har gått från noll till 100 på bara ett år, säger Jonas Dahnér”, SEO-specialist på Godare.se.

Bäst i klassen. Aftonbladets matsajt Godare tog igår en förstaplats i svenska SEO-priset, i kategorin Mat & recept. Från vänster, Elisa Amorelli, reporter, Jonas Dahnér, SEO-specialist, Lisa Nilsson, reporter och Lena Widman, redaktionell chef Godare.se.I teamet jobbar också Nina Kindbro, reporter.  Foto: Andreas Bardell / Aftonbladet
Bäst i klassen. Aftonbladets matsajt Godare tog igår en förstaplats i svenska SEO-priset, i kategorin Mat & recept. Från vänster, Elisa Amorelli, reporter, Jonas Dahnér, SEO-specialist, Lisa Nilsson, reporter och Lena Widman, redaktionell chef Godare.se.I teamet jobbar också Nina Kindbro, reporter. Foto: Andreas Bardell / Aftonbladet

I dag är Godare.se en av Sveriges bäst presterande matsajter – och kammar nu hem svenska SEO-priset i kategorin ”Mat och recept”. Priset går enligt juryn till ”en sajt som verkligen utmärkt sig och gått från 250 000 besökare i månaden till en miljon besökare i månaden”. 

– Det är superkul att få ett kvitto på ett bra arbete. Jag är glad att vi uppmärksammas i branschen och som SEO-specialist är jag självklart jättestolt över priset, säger Jonas Dahnér, SEO-specialist.

SEO står för Search Engine Optimizing, sökmotoroptimering som gör att artiklar och recept hamnar högt upp på Google och andra sökmotorer. Arbetet med att göra artiklar och recept lätta att hitta på nätet engagerar hela Godare-redaktionen. Där ligger en del av förklaringen till framgången. 

– Jag är ensam SEO-specialist med en liten men stark redaktion som besitter stor kunskap för SEO, säger Jonas Dahnér.

Godare.se har också tillgång till ett starkt team av utvecklare, UX och videoproducenter som fokuserar på att ge besökarna ett bra innehåll och en bra användarupplevelse på en sajt som är lätt att navigera på. Stort fokus sätts också på internlänkning för att få besökarna att fördjupa sig mer.

Lena Widman, redaktionell chef på Godare.se, är stolt över den fina utmärkelsen.

– Att trafiken vuxit så starkt på bara ett år beror på ett fantastiskt fint samarbete mellan redaktion, SEO och Aftonbladets utvecklingsteam. Men vår matresa har bara börjat, vi fortsätter satsa och utvecklas som en av Sveriges största matsajter med populära matprofiler, nyskapande video och fler inspirerande recept, säger hon.

Godare.se är en del av Aftonbladets och Schibsteds matuniversum. Tillsammans med den linjära tv-kanalen Godare ger sajten matinspiration till vardag, fredag och fest och växer också starkt på sociala medier.

Svenska SEO-priset är en ideell organisation, instiftad 2019 med Pixel Nordic som huvudsponsor.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Jonas Dahner, SEO-specialist, Aftonbladet Godare. Telefon: 070-659 3907  E-post: jonas.dahner@aftonbladet.se
Lena Widman, redaktionell chef Godare.se. Telefon: 070-676 23 10. E-post: lena.widman@aftonbladet.se

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Bäst i klassen. Aftonbladets matsajt Godare tog igår en förstaplats i svenska SEO-priset, i kategorin Mat & recept. Från vänster, Elisa Amorelli, reporter, Jonas Dahnér, SEO-specialist, Lisa Nilsson, reporter och Lena Widman, redaktionell chef Godare.se.I teamet jobbar också Nina Kindbro, reporter.  Foto: Andreas Bardell / Aftonbladet
Bäst i klassen. Aftonbladets matsajt Godare tog igår en förstaplats i svenska SEO-priset, i kategorin Mat & recept. Från vänster, Elisa Amorelli, reporter, Jonas Dahnér, SEO-specialist, Lisa Nilsson, reporter och Lena Widman, redaktionell chef Godare.se.I teamet jobbar också Nina Kindbro, reporter. Foto: Andreas Bardell / Aftonbladet
Ladda ned bild
Aftonbladets och Godares SEO-specialist Jonas Dahnér med priset som gör redaktionen stolt och glad: Bäset i sin kategori på att få läsare att inspireras av mat och spännande recept.  Foto: Andreas Bardell / Aftonbladet
Aftonbladets och Godares SEO-specialist Jonas Dahnér med priset som gör redaktionen stolt och glad: Bäset i sin kategori på att få läsare att inspireras av mat och spännande recept. Foto: Andreas Bardell / Aftonbladet
Ladda ned bild

Länkar

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Aftonbladet är ett av våra mediehus.

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye