Lasse Stefanz startar talangjakt

Tidernas svensktoppslåt.
Nu ska ”De sista ljuva åren” bli en Tiktok-succé.
- I varje stad ska en ny sångfågel upp på scenen. Det blir häftigt, säger Olle Jönsson.

Lasse Stefanz. Fotograf: Mattias Johansson

Sjunger du i kör eller gillar karaoke? Nu finns en unik chans, eftersom Olle Jönsson saknar duett-partner. Inför varje höstgig ska Lasse Stefanz efterlysa stadens egen ”Christina Lindberg”. Duetten ”De sista ljuva åren” är bandets signum. 1989 slog hiten på Svensktoppen - och stannade i 65 veckor.
- Christina var bara 19 år när vi spelade in ”De sista ljuva åren”. Lasse Stefanz hade firat 20- årsjubileum, men låten blev som tändvätska för oss alla. Sedan dess har Christina släppt sexton egna plattor och gjort solokarriär, säger Olle.

Sveriges Radio utsåg hiten till ”Tidernas svensktoppslåt” 2002. Bandets Christer Ericsson skrev låten, som därefter har fått ett liv hos bl.a Sven-Bertil Taube, Anna Ternheim, Black Ingvars och Peter LeMarc.
- Vi har även brutit mark hos dom yngre, genom låt-samarbeten med Sofie Svensson & dom där, Darin, Anna Ternheim och Amason. På det sättet har vi blivit kult även hos en ung publik, säger Olle.

Talangjakten pågår redan, i stad efter stad, på bandets hemsida.

- Vi har 20 oktober som deadline. När vi samlat in alla namn, ska vi utse en sångerska i varje stad.
Jag hoppas och tror att det finns intresse över hela Sverige. Jag har sjungit låten på skånska ett halvt liv. Nu vill jag höra den på alla tänkbara dialekter, till och med på stockholmska, skrattar Olle.
- Anmäl gärna en kompis, det blir ett häftigt och ovanligt minne, säger Olle med ett leende.

Anmälningar till ”Vill du bli vår nya stjärna?” sker på www.lassestefanz.se

Showdatum i höst:

21/10 Alingsås, Alströmerteatern

22/10 Karlstad, CCC

27/10 Uddevalla, Östraboteatern

28/10 Jönköping, Konserthuset

31/10 Stockholm, Berwaldhallen

2/11 Skellefteå, Sara Kulturhus

3/11 Östersund, Folkets Hus

5/11 Linköping, Konserthuset

11/11 Skövde, Arena Skövde

12/11 Halmstad, Teatern

15/11 Växjö, Konserthuset

16/11 Malmö, Malmö Live

18/11 Kristianstad, Arenan

Biljetter: showtic.se

Lasse Stefanz konsertshower presenteras av 2Entertain i samarbete LS Tonart Nöjesproduktion. Producent Janne Andersson. Press Magnus Stråberg, magnus@straberg.se Turnéledare Peter PJ Jägerhult.

2Entertain part of Moment Group

Lasse Stefanz. Fotograf: Mattias Johansson
Lasse Stefanz. Fotograf Per Jahnke

SLiCE - Ping. Pong. Pizza. Öppnar i Göteborg & Malmö i vår!15.2.2024 14:22:22 CET | Pressmeddelande

Pingis har alltid legat Sverige varmt om hjärtat. En ofattbar mängd vunna mästerskap genom åren har skapat pingislegender och cementerat Sverige på den internationella pingiskartan. Vi vill plocka upp stafettpinnen. Eller pingisracketen om vi ska vara noga. Vi vill göra pingis tillgängligt för alla, och hålla det på en nivå som bjuder in till lek eller allvar, själv eller i grupp, dag eller kväll. Det ska bara vara att plocka upp ett racket och serva. Eller ta ett par pizzaslices, en kall öl och bara kolla på.

Starkt resultat i en utmanande tid - bokslut 2023 presenterat9.2.2024 09:39:28 CET | Pressmeddelande

Vi summerar 2023 till det finansiellt starkaste året i koncernens historia! Med stolthet konstaterar jag att alla våra verksamheter presterar positiva resultat och lyckas väl med att parera i den osäkra omvärld vi lever i. Trots alla utmaningar har vi under året även utvecklat två nya koncept. Återigen gläds jag över den bredd av verksamheter och allt engagemang vi har i koncernen och som så tydligt visar att tillsammans är vi starkare.