Lasse Stefanz startar talangjakt
Tidernas svensktoppslåt.
Nu ska ”De sista ljuva åren” bli en Tiktok-succé.
- I varje stad ska en ny sångfågel upp på scenen. Det blir häftigt, säger Olle Jönsson.
Sjunger du i kör eller gillar karaoke? Nu finns en unik chans, eftersom Olle Jönsson saknar duett-partner. Inför varje höstgig ska Lasse Stefanz efterlysa stadens egen ”Christina Lindberg”. Duetten ”De sista ljuva åren” är bandets signum. 1989 slog hiten på Svensktoppen - och stannade i 65 veckor.
- Christina var bara 19 år när vi spelade in ”De sista ljuva åren”. Lasse Stefanz hade firat 20- årsjubileum, men låten blev som tändvätska för oss alla. Sedan dess har Christina släppt sexton egna plattor och gjort solokarriär, säger Olle.
Sveriges Radio utsåg hiten till ”Tidernas svensktoppslåt” 2002. Bandets Christer Ericsson skrev låten, som därefter har fått ett liv hos bl.a Sven-Bertil Taube, Anna Ternheim, Black Ingvars och Peter LeMarc.
- Vi har även brutit mark hos dom yngre, genom låt-samarbeten med Sofie Svensson & dom där, Darin, Anna Ternheim och Amason. På det sättet har vi blivit kult även hos en ung publik, säger Olle.
Talangjakten pågår redan, i stad efter stad, på bandets hemsida.
- Vi har 20 oktober som deadline. När vi samlat in alla namn, ska vi utse en sångerska i varje stad.
Jag hoppas och tror att det finns intresse över hela Sverige. Jag har sjungit låten på skånska ett halvt liv. Nu vill jag höra den på alla tänkbara dialekter, till och med på stockholmska, skrattar Olle.
- Anmäl gärna en kompis, det blir ett häftigt och ovanligt minne, säger Olle med ett leende.
Anmälningar till ”Vill du bli vår nya stjärna?” sker på www.lassestefanz.se
Showdatum i höst:
21/10 Alingsås, Alströmerteatern
22/10 Karlstad, CCC
27/10 Uddevalla, Östraboteatern
28/10 Jönköping, Konserthuset
31/10 Stockholm, Berwaldhallen
2/11 Skellefteå, Sara Kulturhus
3/11 Östersund, Folkets Hus
5/11 Linköping, Konserthuset
11/11 Skövde, Arena Skövde
12/11 Halmstad, Teatern
15/11 Växjö, Konserthuset
16/11 Malmö, Malmö Live
18/11 Kristianstad, Arenan
Biljetter: showtic.se
Lasse Stefanz konsertshower presenteras av 2Entertain i samarbete LS Tonart Nöjesproduktion. Producent Janne Andersson. Press Magnus Stråberg, magnus@straberg.se Turnéledare Peter PJ Jägerhult.
2Entertain part of Moment Group
Nyckelord
Bilder
Länkar
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Positivt rörelseresultat för första kvartalet3.5.2024 09:39:59 CEST | Pressmeddelande
Vi inleder 2024 enligt förväntningarna med ett positivt rörelseresultat. Vår starka produktionsportfölj inom teater och musikal fortsätter att gå mycket bra och inleder året starkt samtidigt som våra eventbolag under kvartalet genomfört flertalet större projekt och presterar fortsatt ett mycket fint resultat. Parallellt har vi lanserat vårt egenutvecklade koncept SLiCE som hade premiär i Göteborg den 8 mars. Våra affärsområden som verkar inom restaurangsegmentet märker däremot av konjunkturläget med lägre beläggning och ökat kostnadsläge.
Pop-Tastic! En explosiv ny show på Golden Hits med stjärnproducenten Tess Merkel och popikonen Martin Rolinski24.4.2024 14:57:09 CEST | Pressmeddelande
Den 22 augusti är det dags för en sensationell premiär på Golden Hits med den sprakande nya showen, Pop-Tastic! Efter den enorma framgången med förra årets "A Blast From The Past" är det nu dags för ännu en oförglömlig upplevelse som kommer att få publiken att dansa ända fram till nästa sommar.
Årsredovisningen för 2023 publicerad19.4.2024 09:02:46 CEST | Pressmeddelande
Nu har Årsredovisningen för 2023 publicerats.
Moment Group med fokus på hållbarhet10.4.2024 16:37:13 CEST | Pressmeddelande
Som en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin har Moment Group ett stort ansvar i att driva på utvecklingen inom hållbarhet och ställa krav där det finns möjlighet att påverka. En viktig del i detta är att ha en tydlig strategi som visar genuint engagemang i frågan, med konkreta mål och handlingar som ger resultat.
Högtryck på Korvfabrikören26.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Det råder ett enormt tryck på Vallarna, som i sommar byter frontfigur. In kliver Claes Malmberg. Över 30.000 personer köpte biljett när de släpptes. - Vi hade kunnat sålt 30.000 biljetter bara till premiären, säger producenten Janne Andersson.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum