Prisregn över E.ON - vinner Sveriges bästa marknadschef
Energibranschen har varit högaktuell de senaste åren och E.ON har stuckit ut i mängden. Det gör att E.ONs Anna Bartholf vinner priset som Sveriges Bästa Marknadschef i kategorin Energi i tidningen Resumés tävling. E.ON vinner också två guld och ett silver i tävlingen Swedish Content Award.

Sedan 2005 utser tidningen Resumé Årets Marknadschef i 17 olika branscher. I år vinner E.ON pris som Bästa marknadschef i kategorin Energi med motiveringen ”Efter en vargavinter har det här energibolaget utbildat oss i både pris och watt. Vinnaren upplevs pålitlig, stabil och har en kundtjänst i världsklass”.
Vinnaren Anna Bartholf, marknadschef på E.ON, är glad över priset som visar på E.ONs styrka som bolag.
– Vi har vågat att vara modiga vilket krävs för att sticka ut och väcka människors intresse. Det är ett fantastiskt lagarbete i hela teamet som har gjort det här möjligt, säger Anna Bartholf, marknadschef på E.ON.
E.ON kammade också hem två guld, i kategorin Årets rörligt B2C och i kategorin Industri och Energi samt ett silver i kategorin Årets Sociala Medier, i tävlingen Swedish Content Award.
– Vi har tack vare vår realityserie med familjen Jarny på ett underhållande sätt nått ut brett med vårt budskap om vikten att ställa om och sänka sin energiförbrukning, säger Lotta Olsson, Senior Campaign Specialist på E.ON.
Fakta:
Sedan 2005 delar Resumé ut priset Sveriges Bästa Marknadschefer. Det går till de bolag i 17 branscher som under det senaste året har gjort störst förflyttning i tänkbarhet och preferens (förstahandsval), enligt mätbolaget Xtreme Insights. Projektet omfattar fler än 100 000 intervjuer årligen.
Swedish Content Awards arrangeras för första gången år 2000 och sedan 2022 är Sveriges Kommunikationsbyråer arrangörer. Bidragen i tävlingen bedöms och belönas av en namnkunnig jury.
Kontakter
Terje FrennefalkPress OfficerE.ON Sverige
Tel:073-719 03 01Om oss
Vi bygger det hållbara samhället
E.ON Sverige ingår i den internationella E.ON-koncernen, som är ett av världens största investerarägda energiföretag. E.ON har cirka 2 200 medarbetare i Sverige.
Följ E.ON Sverige AB
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från E.ON Sverige AB
Fossilfria maskiner i Malmös fjärrvärmeprojekt – E.ON och Akea i nytt hållbart samarbete17.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Alla nya fjärrvärmeprojekt som E.ON bygger i Malmö ska genomföras med fossilfria maskiner och transporter. Det står klart när E.ON och ramavtalsentreprenören Akea nu är överens om att samtliga ramavtalsprojekt i Malmö ska drivas på HVO100, ett förnybart drivmedel som minskar koldioxidutsläppen med omkring 80 procent.
I dag invigdes ny ultrasnabb laddstation i Hultsfred – knutpunkt för elektrifiering av tunga skogstransporter16.12.2025 13:48:00 CET | Pressmeddelande
Hultsfred tar i dag ett viktigt steg för elektrifieringen av tunga transporter. E.ONs nya ultrasnabba laddstation ger skogsindustrin och regionala företag den infrastruktur som krävs för att ställa om från fossila bränslen till eldrift.
E.ON levererar flexibilitet till Svenska kraftnät – värmepumpar stabiliserar elnätet och sänker värmekostnader16.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
E.ON har genomfört sina första flexibilitetsleveranser till Svenska kraftnät från Sjölunda värmeverk i Malmö och Högbytorp kraftvärmeverk i Upplands-Bro. Genom att styra stora värmepumpar och ångturbiner upp och ned vid behov kan E.ON bidra till att balansera elnätet, samtidigt som fjärrvärmen produceras mer kostnadseffektivt.
E.ON justerar elnätsavgiften den 1 januari 20269.12.2025 11:31:29 CET | Nyheter
Sverige är mitt i en klimatomställning där efterfrågan på el ökar snabbt, fler kunder vill ansluta till elnätet och mer förnybar elproduktion ska få plats. För att möta behoven förstärker E.ON elnäten över hela landet. E.ON justerar därför elnätsavgiften vid årsskiftet. Justeringen varierar mellan 0 och 5,2 procent beroende på geografi och avtalsform.
E.ON ökar satsningen på flexibilitetsmarknader till 25 miljoner – och gör det enklare för fler att delta24.11.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande
E.ON fortsätter att bygga ut de lokala flexibilitetsmarknaderna i Sverige och avsätter 25 miljoner kronor för kommande vintersäsong, en ökning med fem miljoner kronor från i fjol. Samtidigt lanseras nya digitala funktioner som gör det enklare för nätkunder att delta och få betalt för att bidra till ett mer effektivt elnät.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum