Lidl Sverige

Lidls Snack Day-chips är topptestade enligt Svenska Dagbladet

Dela

Chips är ett måste när det vankas fredagsmys hos de svenska hushållen. När Lidls eget varumärke, Snack Day, sätts på prov visar det sig också vara en favorit bland konsumenterna. Den här gången har Snack Day Extra krispiga chips i smaken Sourcream & Onion kammat hem en topplacering, enligt Svenska Dagbladets testpanel.

I veckan testade Svenska Dagbladets testpanel tio olika sorters chips i den populära smaken Sourcream & Onion och Lidls Snack Day hamnade i toppen. Med omdömen som ”bra krispighet och tydlig smak av Sourcream & Onion, utan att den tar över” och ”en lyxig variant man vill ha nära tillhands på festen” kammade Lidl hem en andraplacering med 5 av 6 i betyg.  

– Trots att våra Snack Day Extra krispiga chips är de näst billigaste i testet upplevs de som lyxiga och det är vi otroligt stolta över. Det är ett bevis på vårt löfte om högsta kvalitet till branschens bästa pris, säger Robert Stekovic, Inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige. 

Snack Day Extra krispiga chips i smaken Sourcream & Onion kostar 19,90 kr för 200 gram.  

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Växte snabbare än branschen för sjunde året i rad - Lidl Sverige ökade omsättning med 1,9 miljarder kronor18.6.2024 07:15:00 CEST | Pressmeddelande

Lidl Sveriges bokslut för förra verksamhetsåret, 1 mars 2023 - 29 februari 2024, är nu klart. Lidl fortsätter växa snabbare än marknaden och nettoomsättningen ökade med 1,9 miljarder kronor, från 16,7 miljarder till 18,6 miljarder - en ökning med över 11 procent. Under de senaste två åren har Lidl Sverige vuxit med mer än 30 procent, jämfört med marknaden som vuxit med 13,2 procent.

Matriket fortsätter manifestera betydelsen av svenskt – intar Kungsträdgården den 3 – 16 juni4.6.2024 08:53:58 CEST | Pressmeddelande

Matriket är det gemensamma varumärket för Lidl Sveriges egna svenskproducerade livsmedel. Det är också varumärket som har det bredaste sortimentet av enbart Från Sverige-märkta produkter. Ett år efter lanseringen har 53 procent av de svenska hushållen kännedom om Matriket, enligt YouGov. Nu fortsätter Lidl Sverige att stärka betydelsen av svenskproducerad mat genom att bjuda in Sommarstockholm till Kungsträdgården under två veckor.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye