Så många ljus tände Fonus under allhelgona

Under allhelgonahelgen tände Fonus tiotusentals ljus vid kyrkogårdar och minnesplatser för dem som själva inte hade möjlighet att göra det. I år fanns även möjligheten att tända digitala ljus för att hedra och minnas avlidna anhöriga på olika platser runtom i hela världen.

För femte året i rad tände Fonus ljus på kyrkogårdar och minnesplatser på olika orter i Sverige och totalt nära 30 000 ljus. Dessutom gavs individer möjlighet att tända digitala ljus på en världskarta.

- Vårt initiativ med att tända ljus åt de som inte kan har vuxit sig starkare och starkare för varje år som gått och gensvaret från de anhöriga som vi hjälp har varit fantastiskt – det är många som hör av sig och visar tacksamhet på ett eller annat sätt. Det känns extra kul att den digitala ljuständningen fungerat som ett fint komplement till den fysiska och att ljus har tänts i länder som Italien, USA och Indien, säger Conny Sohlberg, begravningsentreprenör på Fonus.

Sedan 2019 har Fonus hjälpt människor över hela Sverige att tända ljus för sina nära under allhelgonahelgen. Med hjälp av sina engagerade medarbetare har Fonus i år kunnat hjälpa till att tända ljus på 1013 kyrkogårdar.

Länkar

Fonus har störst kunskap att skapa de bästa begravningarna och personliga avsked som hjälper de anhöriga i sorgearbetet.

Fonus ekonomisk förening erbjuder prisvärda och kvalitativa tjänster inom begravning och juridik. Fonus är Sveriges enda rikstäckande och mest anlitade begravningsbyrå, medan Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner. Inom Fonus ekonomisk förening finns även andra välkända varumärken som Vita Arkivet, Fondkistan, Bouppteckna.se och Farväl.se. Det gemensamma målet är att göra människors vardag tryggare och att vara ett stöd i beslut som rör livets stora frågor. Föreningen omsätter totalt 1,2 miljarder kronor och har 950 anställda på 300 kontor. Fonus ekonomisk förening ägs kooperativt av cirka 1 150 organisationer runt om i Sverige. All vinst återinvesteras i företaget för att göra verksamheten ännu bättre för kunder, medarbetare och samhället i stort.

Följ Fonus

Senaste pressmeddelandena från Fonus

Svenskar kämpar med att närma sig andra i sorg – enligt ny rapport4.10.2023 07:00:00 CEST | Pressmeddelande

När livet sätts på paus och man genomgår en tuff period förlitar sig de flesta på familj, vänner och partner som stöd – inte minst när man förlorar någon närstående. Men svenskarna tycker det är svårt att finnas där för sina nära och kära när de behövs som mest. Fonus tar för andra året i rad fram rapporten Svenskarna och döden, som visar att en majoritet tycker det är svårt att veta vad de ska säga och hur de ska bete sig runt någon som sörjer.