Så många ljus tände Fonus under allhelgona

Under allhelgonahelgen tände Fonus tiotusentals ljus vid kyrkogårdar och minnesplatser för dem som själva inte hade möjlighet att göra det. I år fanns även möjligheten att tända digitala ljus för att hedra och minnas avlidna anhöriga på olika platser runtom i hela världen.

För femte året i rad tände Fonus ljus på kyrkogårdar och minnesplatser på olika orter i Sverige och totalt nära 30 000 ljus. Dessutom gavs individer möjlighet att tända digitala ljus på en världskarta.

- Vårt initiativ med att tända ljus åt de som inte kan har vuxit sig starkare och starkare för varje år som gått och gensvaret från de anhöriga som vi hjälp har varit fantastiskt – det är många som hör av sig och visar tacksamhet på ett eller annat sätt. Det känns extra kul att den digitala ljuständningen fungerat som ett fint komplement till den fysiska och att ljus har tänts i länder som Italien, USA och Indien, säger Conny Sohlberg, begravningsentreprenör på Fonus.

Sedan 2019 har Fonus hjälpt människor över hela Sverige att tända ljus för sina nära under allhelgonahelgen. Med hjälp av sina engagerade medarbetare har Fonus i år kunnat hjälpa till att tända ljus på 1013 kyrkogårdar.

Länkar

Fonus har störst kunskap att skapa de bästa begravningarna och personliga avsked som hjälper de anhöriga i sorgearbetet.

Fonus ekonomisk förening erbjuder prisvärda och kvalitativa tjänster inom begravning och juridik. Fonus är Sveriges enda rikstäckande och mest anlitade begravningsbyrå, medan Familjens Jurist är Sveriges största plattform för juridisk rådgivning till privatpersoner. Inom Fonus ekonomisk förening finns även andra välkända varumärken som Vita Arkivet, Fondkistan, Bouppteckna.se och Farväl.se. Det gemensamma målet är att göra människors vardag tryggare och att vara ett stöd i beslut som rör livets stora frågor. Föreningen omsätter totalt 1,2 miljarder kronor och har 950 anställda på 300 kontor. Fonus ekonomisk förening ägs kooperativt av cirka 1 150 organisationer runt om i Sverige. All vinst återinvesteras i företaget för att göra verksamheten ännu bättre för kunder, medarbetare och samhället i stort.

Följ Fonus

Senaste pressmeddelandena från Fonus

Så vill svenskarna vara klädda till sin sista vila18.3.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande

Kläder och stil är viktigt för de flesta, ett sätt att uttrycka sin personlighet och vem man är – både under livet och när man ska begravas. Men när det kommer till den sista vilan är det få som tänker på att skriva ner sina önskemål till anhöriga. Därför lanserar nu Fonus ett initiativ som uppmuntrar svenskarna att forma sin sista vila med sin personliga stil. "Det är ditt liv, dina val, ditt avsked", säger Conny Sohlberg på Fonus.