Rikshem i Östersund vill höja hyrorna med 10,7 procent

Rikshem i Östersund yrkar på höjningar av hyrorna för 2024 med 10,7 procent från och med den 1 januari.

Anne-Christine Strömberg, ordförande Hyresgästföreningen Storsjöbygden
Anne-Christine Strömberg, ordförande Hyresgästföreningen Storsjöbygden Foto: Hyresgästföreningen

- Hyresgästerna är mycket hårt pressade av ett år av levnadskostnadskris och höga hyreshöjningar, många hyresgäster har under lång tid haft svårt att få sin hushållsbudget att gå ihop. Hyresgästerna kan inte förväntas ta hela notan för fastighetsägarnas kostnadsökningar när det är tuffa tider. Det är inte rimligt, säger Anne-Christine Strömberg, ordförande Hyresgästföreningen Storsjöbygden.

Anne-Christine Strömberg, ordförande Hyresgästföreningen Storsjöbygden, 070-678 17 12