Östersundsbo årets unga skogsentreprenör

Philip Jämtgård på Jämt-Zäta Skogstransporter AB får utmärkelsen Årets unga skogsentreprenör och belönas med 50 000 kr av Gröna arbetsgivare. Utmärkelsen motiveras av ett modernt ledarskap med devisen ”Problemen löses bäst ute i skogen” tillsammans med en stor kundnöjdhet.

Philip Jämtgård, Jämt-Zäta Skogstransporter AB och Anna Vargö, Gröna arbetsgivare

Utmärkelsen Årets unga skogsentreprenör delas årligen ut till en ung och framstående entreprenör inom svenskt skogsbruk. Syftet är att vara en inspirationskälla för andra skogsbruksföretags utveckling och samtidigt sprida en positiv bild av modernt skogsbruk.

• Personalen är mitt främsta fokus att bli en duktigare entreprenör. Då är det viktigt att våga delegera så mycket som möjligt. Jag vill att alla ska känna sig sedda, skapa en god arbetsmiljö och en attraktiv arbetsplats, säger Philip Jämtgård vd och ägare Jämt-Zäta Skogstransporter AB

Philip tog över företaget från sina föräldrar 2013 och har idag 16 anställda. Företaget jobbar med gallring och slutavverkning och har även egen verkstad och maskintrailrar. Han arbetar hårt för att Jämt-Zäta Skogstransporter AB ska vara ett modernt företag och en attraktiv arbetsplats. Därför blev han också väldigt glad över att bli utsedd till Årets unga skogsentreprenör.

• Det känns så roligt att vinna det här prestigefyllda priset. Jag har faktiskt haft som mål att bli framgångsrik, så det betyder mycket för mig. Jag vet att det är hård konkurrens bland alla duktiga entreprenörer i skogen, berättar Philip Jämtgård

Utmärkelsen Årets unga skogsentreprenör har sedan 2008 delats ut av Gröna arbetsgivare till en ung och framstående entreprenör inom skogsbruk.

Juryns motivering:
Philip Jämtgårds verksamhet har ett stort fokus på långsiktighet, hög kvalitet, flexibilitet och professionalism där både kunden och de anställda står i fokus. Han tar också ett tydligt ansvar för branschen i stort och bidrar till återväxten. Hans ledarskap grundar sig på frihet, ansvar och glädje enligt devisen ”Problemen löses bäst ute i skogen.” Allt detta, i kombination med stor kundnöjdhet och bästa kvalitet på de producerade tjänsterna, gör Philip till en mycket värdig vinnare.

För mer information om oss, besök vår webbplats.

Gröna arbetsgivare är arbetsgivarorganisationen för de gröna näringarna. 4 000 medlemsföretag med närmare 30 000 anställda inom inom lantbruk, skogsbruk, djursjukvård, trädgårdsanläggning och golf. www.grona.org