Vinguiden lanserar cocktailguide – ny destination för hemmabartendern
Nu lanseras nya Cocktailguiden där trendspaningar, videoguider och mycket mer samlas tillsammans med spännande drinkrecept. Bakom satsningen står Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin.

– Vi är stolta och glada över att äntligen kunna lansera en sajt där hemmabartenders kan få tips och inspiration för att blanda riktigt bra drinkar och cocktails, säger Monica Åhlund, CEO på Vinguiden.
Sajten har fått en förbättrad sökfunktion, ett mer användarvänligt gränssnitt och ett helt nytt utseende. Cocktailguiden kommer inte endast finnas på cocktailguiden.com utan även på de stora sociala plattformarna såsom Instagram, Tiktok, Facebook och Youtube.
– Vi vill att våra besökare snabbt och enkelt ska kunna ta del av information och spännande nyheter från Cocktailguiden, även på de sociala plattformarna. Vi kommer att arbeta mycket mer med rörligt material än tidigare, något som konsumenten vant sig vid och som ger en helt ny dimension till information och inspiration, säger Monica Åhlund.
Målet är att Cocktailguiden ska vara den självklara platsen för alla hemmabartenders, för såväl nybörjare som mer erfarna. Besökare kommer att få ta del av ett brett utbud av intervjuer, artiklar, tips, drinkrecept, trendspaningar, krogtips och guider.
– Vi tror att Cocktailguiden blir en lika stor succé som Vinguiden, dit tusentals vinälskare vänder sig varje vecka för att ta del av det senaste inom vinvärlden, säger Monica Åhlund.
Redan idag finns flera intressanta artiklar och över 1 800 drinkrecept på cocktailguiden.com.
Om Cocktailguiden
Cocktailguiden är en del av Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, som även driver Vin & Matguiden. Cocktailguidens primära syfte är att ge grundläggande insikt i hur man blandar riktigt bra och goda drinkar och cocktails så att hemmabartenders kan förkovra sig ytterligare för att utveckla sin inneboende bartender. Cocktailguiden ger besökarna dryckeskunskap genom bland annat recept, artiklar, reportage, tips och dryckesfakta.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, CEO, Vinguiden. Telefon: 073-388 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschef, Schibsted News Media, Sverige
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder



Länkar
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vinguiden är en av våra digitala tjänster.
Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum