Vinguiden lanserar cocktailguide – ny destination för hemmabartendern
Nu lanseras nya Cocktailguiden där trendspaningar, videoguider och mycket mer samlas tillsammans med spännande drinkrecept. Bakom satsningen står Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin.
– Vi är stolta och glada över att äntligen kunna lansera en sajt där hemmabartenders kan få tips och inspiration för att blanda riktigt bra drinkar och cocktails, säger Monica Åhlund, CEO på Vinguiden.
Sajten har fått en förbättrad sökfunktion, ett mer användarvänligt gränssnitt och ett helt nytt utseende. Cocktailguiden kommer inte endast finnas på cocktailguiden.com utan även på de stora sociala plattformarna såsom Instagram, Tiktok, Facebook och Youtube.
– Vi vill att våra besökare snabbt och enkelt ska kunna ta del av information och spännande nyheter från Cocktailguiden, även på de sociala plattformarna. Vi kommer att arbeta mycket mer med rörligt material än tidigare, något som konsumenten vant sig vid och som ger en helt ny dimension till information och inspiration, säger Monica Åhlund.
Målet är att Cocktailguiden ska vara den självklara platsen för alla hemmabartenders, för såväl nybörjare som mer erfarna. Besökare kommer att få ta del av ett brett utbud av intervjuer, artiklar, tips, drinkrecept, trendspaningar, krogtips och guider.
– Vi tror att Cocktailguiden blir en lika stor succé som Vinguiden, dit tusentals vinälskare vänder sig varje vecka för att ta del av det senaste inom vinvärlden, säger Monica Åhlund.
Redan idag finns flera intressanta artiklar och över 1 800 drinkrecept på cocktailguiden.com.
Om Cocktailguiden
Cocktailguiden är en del av Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, som även driver Vin & Matguiden. Cocktailguidens primära syfte är att ge grundläggande insikt i hur man blandar riktigt bra och goda drinkar och cocktails så att hemmabartenders kan förkovra sig ytterligare för att utveckla sin inneboende bartender. Cocktailguiden ger besökarna dryckeskunskap genom bland annat recept, artiklar, reportage, tips och dryckesfakta.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, CEO, Vinguiden. Telefon: 073-388 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschef, Schibsted News Media, Sverige
Tel:070-268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder
Länkar
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vinguiden är en av våra digitala tjänster.
Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com
Följ Schibsted
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Schibsted
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
Schibsted Marketplaces reveals new corporate brand name, Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Press Release
“Vend marks the beginning of a united effort. With this new brand, we are bringing together our Nordic family of marketplaces – uniting them into one powerful force of innovation,” says Christian Printzell Halvorsen. The complete transition to Vend is scheduled for Q2 2025.
Hälften av second hand-köpen ersätter ett nytt köp14.6.2024 12:49:59 CEST | Pressmeddelande
Idag släpper Schibsted Marketplaces sin Second-Hand Effect-rapport som undersöker påverkan och fördelar med att köpa second-hand på marknadsplatserna Blocket, FINN, Tori och DBA.
Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).
Sportbladet storsatsar på fotbolls-EM4.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande
En dedicerad EM-podd, en 196-sidig EM-bibel och flera specialavsnitt av Fotbollsresan med Niva och Nordström. Det är tre av grundpelarna när Sportbladet nu på allvar drar igång fotbolls-EM. Erik Niva och Simon Bank är på plats på EM tillsammans med Johanna Frändén, Frida Fagerlund, Linn Nordström och Makoto Asahara.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum