Vinguiden lanserar cocktailguide – ny destination för hemmabartendern

Nu lanseras nya Cocktailguiden där trendspaningar, videoguider och mycket mer samlas tillsammans med spännande drinkrecept. Bakom satsningen står Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin.

– Vi är stolta och glada över att äntligen kunna lansera en sajt där hemmabartenders kan få tips och inspiration för att blanda riktigt bra drinkar och cocktails, säger Monica Åhlund, CEO på Vinguiden.

Sajten har fått en förbättrad sökfunktion, ett mer användarvänligt gränssnitt och ett helt nytt utseende. Cocktailguiden kommer inte endast finnas på cocktailguiden.com utan även på de stora sociala plattformarna såsom Instagram, Tiktok, Facebook och Youtube.

– Vi vill att våra besökare snabbt och enkelt ska kunna ta del av information och spännande nyheter från Cocktailguiden, även på de sociala plattformarna. Vi kommer att arbeta mycket mer med rörligt material än tidigare, något som konsumenten vant sig vid och som ger en helt ny dimension till information och inspiration, säger Monica Åhlund.

Målet är att Cocktailguiden ska vara den självklara platsen för alla hemmabartenders, för såväl nybörjare som mer erfarna. Besökare kommer att få ta del av ett brett utbud av intervjuer, artiklar, tips, drinkrecept, trendspaningar, krogtips och guider.

– Vi tror att Cocktailguiden blir en lika stor succé som Vinguiden, dit tusentals vinälskare vänder sig varje vecka för att ta del av det senaste inom vinvärlden, säger Monica Åhlund.

Redan idag finns flera intressanta artiklar och över 1 800 drinkrecept på cocktailguiden.com

Om Cocktailguiden

Cocktailguiden är en del av Vinguiden, Sveriges största kommersiella e-handelsplats för vin, som även driver Vin & Matguiden. Cocktailguidens primära syfte är att ge grundläggande insikt i hur man blandar riktigt bra och goda drinkar och cocktails så att hemmabartenders kan förkovra sig ytterligare för att utveckla sin inneboende bartender. Cocktailguiden ger besökarna dryckeskunskap genom bland annat recept, artiklar, reportage, tips och dryckesfakta.

Monica Åhlund, CEO, Vinguiden. Telefon: 073-388 23 10. E-post: monica@vinguiden.com

Målet är att Cocktailguiden ska vara den självklara platsen för alla hemmabartenders.
Monica Åhlund, CEO på Vinguiden.
Cocktailguiden – hemmabartenderns destination för cocktails och drinkar.

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring. Vinguiden är en av våra digitala tjänster.

Kungsbron 13

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).