Lidl Sverige

Lidl Sveriges ost från Matriket är bäst i test

Dela

Lidl Sverige fortsätter skörda framgångar i oberoende smak- och kvalitetstester. Nyligen testade Aftonbladet nio varianter av den klassiska- och svenska herrgårdsosten från olika matvarukedjor. Enligt testpatrullen var det Lidls herrgårdsost från Matriket som ”tveklöst sopade banan med de andra ostarna” och utsågs till testvinnare med fem av fem plus.

Lidl Sveriges ost från Matriket är bäst i test.
Lidl Sveriges ost från Matriket är bäst i test.

Herrgårdsosten är en storfavorit bland de svenska hushållen och är en klassiker bland svenska ostar. Med en nötighet och sälta som utmärker osten passar den perfekt som pålägg. I ett nytt blindtest i Aftonbladet testades olika varianter av den populära osten från olika varumärken. Med kommentarer som ”smakrik ost” och ”härlig eftersmak” kammade Lidl Sverige hem en förstaplats.

– Vi är oerhört stolta över de fina omdömena och särskilt stolta över att det är vår egen herrgårdsost från Matriket som placerar sig på en förstaplats. Med introduktionen av Matriket ville vi göra det enklare att hitta mat från svenska gårdar och leverantörer. Med det här testet fortsätter vi visa att vi erbjuder svenska varor av högsta kvalitet till branschens bästa pris. Jag uppmanar alla att springa till butik för att köpa hem osten – perfekt komplement till smörgåsen eller att bara äta som den är, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl Sveriges Herrgårdsost kostar 87 kronor för 0,698 kilogram med ett kilopris på 124,90 kronor. Osten kommer från svenska gårdar och har en fetthalt på 28 procent.

Matriket – Svensk herrgårdsost (Fem av fem plus)
Motivering:

”Smakrik, mjuk & fyllig – En smakrik ost som ändå är mjuk och fyllig och som levererar en härlig eftersmak. Smaken är balanserad men med sting. ”Härligt med en så smakrik herrgård som ändå går att få hela skivor av”.

”Dagens vinnare var Lidls herrgårdsost från Matriket, som tveklöst sopade banan med de andra ostarna. En smakrik ost som ändå var mjuk och fyllig och som levererade en härlig eftersmak. Smaken är balanserad men med ett sting. En ost att hyvla tjocka skivor av, antingen för att lägga på mackan, eller att äta som den är. Oavsett fick den juryn att stöna av njutning”.

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

Lidl Sverige skänker 424 839 kr till Sveriges Stadsmissioner1.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Som en del av julkampanjen under november och december hade Lidl Sverige en tillfällig artikel i sitt sortiment, närmare bestämt en gosig tvättbjörn, till försäljning i samtliga av livsmedelskedjans 205 butiker. Lidl Sverige beslutade att skänka alla försäljningsintäkter från tvättbjörnen vidare och nu står det klart att hela 424 839 kr går till Sveriges Stadsmissioners verksamhet runtom i landet. Gåvan kommer att vara öronmärkt för att stödja barnfamiljer i utsatthet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye