Lidl Sverige

Lidl släpper ny streetwear-kollektion

Dela

Vintermörkret är här och passande nog släpper Lidl Sverige ännu en ikonisk merch-kollektion i uppiggande färger. Den nya #Lidl-kollektionen kommer bland annat att bestå av en track-suit i olika färger, kepsar, strumpor samt skor och kommer finnas tillgänglig i samtliga butiker från och med den 4 december.

Foto: Amanda Gylling

De senaste åren har Lidl Sverige levererat ett flertal kollektioner av kläder, accessoarer och skor som har gjort stor succé. Tidigare i år släpptes även en poster-kollektion som sålde slut på nolltid och nu är det dags för en ny klädkollektion i sann Lidl-anda.  

– Vi är mycket stolta över att fortsatt etablera oss inom detaljhandelns modevärld genom att kunna leverera uppmärksammade kollektioner. Vi är ödmjukt tacksamma över det stora intresset och varma mottagandet från våra kunder. Det driver oss till att överträffa förväntningarna även i år, Fredrik Marmbrandt, Marknadschef på Lidl Sverige.   

–  I år har vi teamat ihop oss med set designern Clara Dayet och fotografen Amanda Gylling när vi har tagit fram kampanjen för vår nya merch. Vi ville presentera kollektionen på ett lekfullt sätt och Clara och Amanda har genomfört uppdraget med bravur, säger Jenny Canborn Eenfeldt, PR-specialist på Lidl Sverige.  

Årets kollektion består av en tidlös track-suit som kommer i två olika utföranden och finns tillgänglig i damstorlekarna 32—46 och herrstorlekarna M—XL. Utöver track-suiten består den nya ”#Lidl-kollektionen” av sneakers i två olika färger, vit och blå, i storlekarna 37 – 46. Dessutom kommer det att finnas T-shirts, mössor, kepsar, fiskehattar och sportstrumpor i varumärkets färger: gult, blått och rött.   

Den nya kollektionen finns tillgänglig i butik från och med 4 december. Försäljningen pågår så länge lagret räcker. 

Här är produkterna i den nya #Lidl-kollektionen: 

  • Track-suit (blå och röd) – 149: - 
  • Sneakers (vita och blå) – 199: -
  • T-shirts (vit, röd, blå och svart) –59.90: -
  • Magväska (svart/färgglad) – 99.90: -
  • Keps/mössa/hatt – 79.90: -
  • Strumpor –19.90: -  

Nyckelord

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Bilder

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Matriket manifesterar betydelsen av svenskt27.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Matriket är idag det varumärke som har det bredaste sortimentet med enbart produkter Från Sverige. Under mars sänker Lidl priset på alla Matriket-produkter med minst 20 procent för att ännu fler hushåll ska upptäcka den höga kvaliteten och det breda utbudet av svenska livsmedel. Ett år efter lanseringen av Lidl Sveriges varumärke “Matriket” finns det cirka 200 Matriket-produkter i Lidls sortiment – allt från yoghurt och havrekuddar till falukorv och matvete.

Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!6.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.

Lidl Sverige skänker 424 839 kr till Sveriges Stadsmissioner1.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande

Som en del av julkampanjen under november och december hade Lidl Sverige en tillfällig artikel i sitt sortiment, närmare bestämt en gosig tvättbjörn, till försäljning i samtliga av livsmedelskedjans 205 butiker. Lidl Sverige beslutade att skänka alla försäljningsintäkter från tvättbjörnen vidare och nu står det klart att hela 424 839 kr går till Sveriges Stadsmissioners verksamhet runtom i landet. Gåvan kommer att vara öronmärkt för att stödja barnfamiljer i utsatthet.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye