Astara Sweden

FIAT vinnare i det prestigefyllda ADCE Grand Prix 2023

Dela
  • FIAT tilldelas vid 2023 års upplaga av ADCE Awards, det mest prestigefyllda priset för den europeiska kreativa gemenskapen, främjat av Art Directors Club of Europe.
  • Varumärket, tillsammans med byrån Leo Burnett, utmärkte sig med projektet "No Grey" som belönades med Grand Prix 2023.
Nya Fiat 600e i kulör Sun of Italy
Nya Fiat 600e i kulör Sun of Italy

ADCE-juryn tilldelade projektet "No Grey" med denna motivering: "Operation 'No Grey' har lyckats förvandla en marknadsföringsidé - inga fler gråa bilar - som vanligtvis bara involverar marknadsavdelningen och branschjournalister - till en minnesvärd och spektakulär händelse . Ett stycke kommunikation som spreds spontant över hela världen och som för första gången lyckades kommunicera FIATs huvudsakliga kärnvärde till alla: italienskhet. På så sätt ger varumärket global synlighet utan konkurrenternas mediebudget”.

Olivier Francois, FIAT VD och Stellantis Global CMO, förklarade: "Jag är mycket hedrad över att få denna prestigefyllda utmärkelse och jag är ännu mer glad eftersom "No Grey"-projektet inte var ett reklamverktyg, utan hur vi bestämde oss för att kommunicera ett marknadsval. När vi valde att lägga ner produktionen av gråa bilar visste vi att det skulle ha varit ett meningsfullt val och ett djärvt drag och på grund av det bestämde vi oss för att utnyttja det när det var som bäst. Resultaten och detta pris är beviset på att vi gjorde det rätt och är en ny stimulans för att fortsätta arbeta med vårt tillvägagångssätt, det vi kallar THE FIAT WAY”.

"No Grey"-projektet, utvecklat av den kreativa byrån Leo Burnett och producerat av Twister Film, som lanserades i juni, belyser FIAT:s strategiska beslut att stoppa produktionen av grå bilar. I videon (LÄNK) förklarar Olivier Francois strategin och blir klippets protagonist, där nya Fiat 600e tar en djupdykning i färg, under påståendet 'ITALY. THE LAND OF COLOURS. FIAT. THE BRAND OF COLOURS'. Ett fräscht och färgstarkt projekt som förkroppsligar den glädje och pop anda som kännetecknar varumärket FIAT och som nådde mer än 10 miljoner visningar på YouTube. Utöver det hade ekot av projektet en global relevans, och fick en världstäckning på 4 kontinenter Europa, Nordamerika, Sydamerika och Asien.

ADCE - Art Director's Club of Europe skapades år 1990 och sedan dess främjar den den bästa europeiska kreativiteten, som kommer från 22 medlemsklubbar och en community med mer än 7 500 kreatörer. Årets var den trettioandra upplagan av festivalen och totalt har 43 guld, 88 silver, 130 brons och 159 kortlistor delats ut. Bland alla dessa verk framstod No Grey-operationen som den bästa och förtjänade Grand Prix.

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Goodbye Grey - Welcome Colors (2)
Goodbye Grey - Welcome Colors (2)
Ladda ned bild
Goodbye Grey - Welcome Colors (1)
Goodbye Grey - Welcome Colors (1)
Ladda ned bild
Nya Fiat 600e i kulör Sun of Italy
Nya Fiat 600e i kulör Sun of Italy
Ladda ned bild

Länkar

Om astara: The Open Mobility Company 

Vi är ett av världens ledande mobilitetsföretag (Företaget för öppen mobilitet) med ett förhållningssätt från människa till människa och ett engagemang för hållbarhet. Med en omsättning på över 5 miljarder euro 2022, erbjuder astara lösningar för personlig mobilitet, med alternativ för varje användares olika behov beroende på mognadsgraden på varje marknad, inklusive ägande, abonnemang och bildelning. Ett ekosystem för mobilitet, med stöd av data intelligens och astara-plattformen.  Allt detta är tack vare astaras mångsidiga team, med mer än 50 nationaliteter, i 19 länder och 3 kontinenter: Europa, LATAM och Sydostasien. För mer information om astara, besök: www.astara.com

Om astara Northern Europe: 

astara Northern Europe är en del av den globala astara-gruppen. Vi är verksamma i Norden och Baltikum i tre olika länder: Finland, Sverige och Estland. I Finland representerar astara varumärkena Kia och Mitsubishi. I Sverige arbetar astara som importör av märkena Abarth, Alfa Romeo, Fiat, Fiat Professional och Jeep. I Estland är det astara som ansvarar för Mitsubishis eftermarknadsförsäljning.

Följ Astara Sweden

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Astara Sweden

Officiell: Nya Alfa Romeo Milano - Sportighet i kompakt format.11.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Världspremiär för nya Alfa Romeo MILANO, en sportig kompakt modell, som återför Alfa Romeo till det största bilsegmentet i Europa.Nya MILANO erbjuds som "ELETTRICA" med 100% eldrift och två effektutföranden (156 hk och 240 hk) samt "IBRIDA" med hybriddrivlina (136 hk) med tillgänglig Q4-fyrhjulsdrift. Med ett nytt spännande designspråk, klassbäst kördynamik och avancerad teknik är nya MILANO redo att vinna en ny generation av Alfisti-entusiaster.

Säljstart för nya Fiat 600 - The Italian Upgrade6.3.2024 15:00:00 CET | Pressmeddelande

Nya Fiat 600 är varumärkets senaste modell som markerar återkomsten till B-segmentet. Erbjuds med två elektrifierade drivlinor; 100% eldrift (600e) med räckvidd upp till 406 km¹ eller med mild-hybridteknik (600 Hybrid). Nya Fiat 600 är "The Italian Upgrade" och uttrycker den italienska skönheten och livsstilen tack vare sin eleganta stil och funktioner som Color Therapy och sätesmassage. Nu beställningsbar till lanseringspris från 299.900 kr.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye