Bermuda Deck Shuffle Club har öppnat i Malmö

Nu har koncernens nya koncept Bermuda Deck Shuffle Club slagit upp portarna till sin första aktivitetsrestaurang. Efter några kvällar med smygpremiärer fylldes Bermuda under premiärkvällen av nyfikna och partysugna shufflare som tillsammans skapade en Grand Opening-succé. Gästerna bjöds på smakprov från menyns exklusiva mackor och signaturdrinkar - och självklart massor av shufflande. Allt ackompanjerat av kvällens liveband och DJ.

B E R M U D A  D E C K  S H U F F L E  C L U B  -  P A R T  O F  M O M E N T   G R O U P

Många har provat shuffleboard på det traditionella bordet, men nu erbjuder vi originalet! Ett spel där du med hjälp av en kö ska fösa en disk för att placera den på så många poäng som möjligt i målområdet. Deck shuffle har underhållit kungligheter och kryssningsresenärer i flera hundra år och har nu gjort sitt intåg i Skandinavien.

”Det känns helt fantastiskt att ha öppnat och mottagandet vi fått av Malmö är grymt! Nu hoppas vi att många hittar till Bermuda för att utmana kollegor, vänner och familj på shuffle och samtidigt äta och dricka något gott”, säger Frode Flygelring, en av nyckelpersonerna i projektet.

I januari genomförde några i koncernen en miniturné på östkusten i USA för att uppleva framgångsrika aktivitetsrestauranger och identifiera trender. Målet var att hämta inspiration för att skapa nya skalbara koncept på hemmaplan. Nu, tio månader senare, har Bermuda lanserats och nästa på tur, Slice, öppnar i Malmö i februari 2024.

”Det har varit en intensiv period, och det är några nyckelpersoner i vår koncern som har arbetat särskilt hårt för att få allt på plats. Det känns fantastiskt bra att konstatera att det starka entreprenörskapet, som är grundstenen i alla våra verksamheter, fortfarande lever och möjliggör att vi fortsätter introducera helt nya koncept - även som börsnoterad koncern", säger Martin du Hane, Group CEO på Moment Group.

Bermuda ingår i affärsområde Kungsportsgruppen där även aktivitetsrestaurangerna STAR Bowling i Göteborg och Ballbreaker i Stockholm återfinns. Slice, nästa nya koncept som i korthet kan beskrivas som ”ping pong pizza” öppnar i ännu  en ny aktivitetsrestaurang i Malmö i februari 2024. Ambitionerna är sedan att både Bermuda och Slice ska etableras på flera platser i Skandinavien

SLiCE - Ping. Pong. Pizza. Öppnar i Göteborg & Malmö i vår!15.2.2024 14:22:22 CET | Pressmeddelande

Pingis har alltid legat Sverige varmt om hjärtat. En ofattbar mängd vunna mästerskap genom åren har skapat pingislegender och cementerat Sverige på den internationella pingiskartan. Vi vill plocka upp stafettpinnen. Eller pingisracketen om vi ska vara noga. Vi vill göra pingis tillgängligt för alla, och hålla det på en nivå som bjuder in till lek eller allvar, själv eller i grupp, dag eller kväll. Det ska bara vara att plocka upp ett racket och serva. Eller ta ett par pizzaslices, en kall öl och bara kolla på.

Starkt resultat i en utmanande tid - bokslut 2023 presenterat9.2.2024 09:39:28 CET | Pressmeddelande

Vi summerar 2023 till det finansiellt starkaste året i koncernens historia! Med stolthet konstaterar jag att alla våra verksamheter presterar positiva resultat och lyckas väl med att parera i den osäkra omvärld vi lever i. Trots alla utmaningar har vi under året även utvecklat två nya koncept. Återigen gläds jag över den bredd av verksamheter och allt engagemang vi har i koncernen och som så tydligt visar att tillsammans är vi starkare.