Bermuda Deck Shuffle Club har öppnat i Malmö
Nu har koncernens nya koncept Bermuda Deck Shuffle Club slagit upp portarna till sin första aktivitetsrestaurang. Efter några kvällar med smygpremiärer fylldes Bermuda under premiärkvällen av nyfikna och partysugna shufflare som tillsammans skapade en Grand Opening-succé. Gästerna bjöds på smakprov från menyns exklusiva mackor och signaturdrinkar - och självklart massor av shufflande. Allt ackompanjerat av kvällens liveband och DJ.
B E R M U D A D E C K S H U F F L E C L U B - P A R T O F M O M E N T G R O U P
Många har provat shuffleboard på det traditionella bordet, men nu erbjuder vi originalet! Ett spel där du med hjälp av en kö ska fösa en disk för att placera den på så många poäng som möjligt i målområdet. Deck shuffle har underhållit kungligheter och kryssningsresenärer i flera hundra år och har nu gjort sitt intåg i Skandinavien.
”Det känns helt fantastiskt att ha öppnat och mottagandet vi fått av Malmö är grymt! Nu hoppas vi att många hittar till Bermuda för att utmana kollegor, vänner och familj på shuffle och samtidigt äta och dricka något gott”, säger Frode Flygelring, en av nyckelpersonerna i projektet.
I januari genomförde några i koncernen en miniturné på östkusten i USA för att uppleva framgångsrika aktivitetsrestauranger och identifiera trender. Målet var att hämta inspiration för att skapa nya skalbara koncept på hemmaplan. Nu, tio månader senare, har Bermuda lanserats och nästa på tur, Slice, öppnar i Malmö i februari 2024.
”Det har varit en intensiv period, och det är några nyckelpersoner i vår koncern som har arbetat särskilt hårt för att få allt på plats. Det känns fantastiskt bra att konstatera att det starka entreprenörskapet, som är grundstenen i alla våra verksamheter, fortfarande lever och möjliggör att vi fortsätter introducera helt nya koncept - även som börsnoterad koncern", säger Martin du Hane, Group CEO på Moment Group.
Bermuda ingår i affärsområde Kungsportsgruppen där även aktivitetsrestaurangerna STAR Bowling i Göteborg och Ballbreaker i Stockholm återfinns. Slice, nästa nya koncept som i korthet kan beskrivas som ”ping pong pizza” öppnar i ännu en ny aktivitetsrestaurang i Malmö i februari 2024. Ambitionerna är sedan att både Bermuda och Slice ska etableras på flera platser i Skandinavien
Kontakter
Frode FlygelringAO-chef & VD KungsportsgruppenMoment Group
Tel:+46 (0)703 61 23 13frode.flygelring@momentgroup.comMartin du HaneGroup CEO
Tel:0721-64 85 65martin.duhane@momentgroup.comBilder
Dokument
Länkar
Följ Moment Group
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Moment Group
Positivt rörelseresultat för första kvartalet3.5.2024 09:39:59 CEST | Pressmeddelande
Vi inleder 2024 enligt förväntningarna med ett positivt rörelseresultat. Vår starka produktionsportfölj inom teater och musikal fortsätter att gå mycket bra och inleder året starkt samtidigt som våra eventbolag under kvartalet genomfört flertalet större projekt och presterar fortsatt ett mycket fint resultat. Parallellt har vi lanserat vårt egenutvecklade koncept SLiCE som hade premiär i Göteborg den 8 mars. Våra affärsområden som verkar inom restaurangsegmentet märker däremot av konjunkturläget med lägre beläggning och ökat kostnadsläge.
Pop-Tastic! En explosiv ny show på Golden Hits med stjärnproducenten Tess Merkel och popikonen Martin Rolinski24.4.2024 14:57:09 CEST | Pressmeddelande
Den 22 augusti är det dags för en sensationell premiär på Golden Hits med den sprakande nya showen, Pop-Tastic! Efter den enorma framgången med förra årets "A Blast From The Past" är det nu dags för ännu en oförglömlig upplevelse som kommer att få publiken att dansa ända fram till nästa sommar.
Årsredovisningen för 2023 publicerad19.4.2024 09:02:46 CEST | Pressmeddelande
Nu har Årsredovisningen för 2023 publicerats.
Moment Group med fokus på hållbarhet10.4.2024 16:37:13 CEST | Pressmeddelande
Som en av de ledande aktörerna inom upplevelseindustrin har Moment Group ett stort ansvar i att driva på utvecklingen inom hållbarhet och ställa krav där det finns möjlighet att påverka. En viktig del i detta är att ha en tydlig strategi som visar genuint engagemang i frågan, med konkreta mål och handlingar som ger resultat.
Högtryck på Korvfabrikören26.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande
Det råder ett enormt tryck på Vallarna, som i sommar byter frontfigur. In kliver Claes Malmberg. Över 30.000 personer köpte biljett när de släpptes. - Vi hade kunnat sålt 30.000 biljetter bara till premiären, säger producenten Janne Andersson.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum