Det här är årets julklapp, enligt POWER
En av årets viktigaste försäljningsperioder, Black Week, är över och Robert van Toor, vd på POWER Sverige, kan konstatera att det hela blev en succé för elektronikkedjan. Han tror sig även veta vad som kommer ligga under julgranen i många svenska hem i år, sett till vad som sålde bäst.
– Black Friday slog alla förväntningar trots ganska dystra prognoser gällande den svenska ekonomin. På så vis har vi lite tur i elektronikbranschen eftersom det är många som har våra produkter på sin önskelista. Vi kan garantera att det kommer att ligga hårda klappar under granen hos många i år, säger Robert van Toor, vd på POWER Sverige.
Trots lågkonjunktur och bistra ekonomiska tider hittade kunderna till POWER när man arrangerade sin första Black Week i Sverige. När Robert van Toor summerar försäljningen konstaterar han att de redan nu kan gissa vad som kommer att bli de stora julklappsfavoriterna i år.
– Vi sålde väldigt mycket av en specifik gaming-stol som jag gissar att många kommer få som julklapp. Det är kanske inte världens lättaste sak att slå in men den kommer garanterat framkalla många glada leenden. Spelkonsoler var förstås också en storfavorit, och det såldes även mycket surfplattor och mobiltelefoner, och även större TV-apparater i 65-tumsklassen. En annan kategori som seglat upp som storsäljare är robotdammsugare. Dessutom var trådlösa hörlurar till mobilen väldigt populära, fortsätter Robert van Toor.
Storsäljaren nummer ett när det kommer till hushållsprodukter var olika varianter av airfryers.
Topplista - produkter som sålde bäst hos POWER Sverige under Black Week
- Playstation 5
- iPad, 10,2 tum
- TV Samsung, 65 tum
- iPhone 13
- Apple Airpods Pro 2nd gen
- TV Samsung, 55 tum
- iPad, 10,9 tum
- MacBook Air
- Cepter e-sport gamingstol
- TV LG, 77 tum
Nyckelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
POWER går Lower Than Low med ny låt och musikvideo18.10.2024 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Elektronikutmanaren POWER tar nästa steg i sin marknadsföring och lanserar en nordisk underhållningskampanj, där den nyproducerade låten Lower Than Low med tillhörande musikvideo står i centrum. Vem artisten bakom låten är förblir dock en hemlighet…
Ändring av vd för POWER Sverige12.7.2024 14:47:49 CEST | Pressmeddelande
Robert van Toor slutar som vd för den svenska marknaden.
POWER lanserar reklamkonceptet LOW LOW LOW – ska befästa rollen som Sveriges nya moderna lågprisalternativ26.2.2024 08:00:00 CET | Pressmeddelande
Nordens största elektronikutmanare POWER fortsätter ta mark och öka sin närvaro på den svenska marknaden. Nu lanserar man reklamkonceptet LOW LOW LOW på bred front för att befästa sin position som det nya och moderna lågprisalternativet bland elektronikkedjorna i Sverige.
Sex månader efter Sverigelansering har POWERS kundklubb nått en miljon medlemmar16.2.2024 10:00:00 CET | Pressmeddelande
För drygt ett halvår sedan tog POWER över MediaMarkts svenska verksamhet. Kundklubben MyPOWER har sedan dess haft en urstark tillväxt, och nu kan elektronikkedjan avslöja att klubben nått en miljon medlemmar i Sverige.
Smarta produkter hjälper dig spara el och pengar när temperaturen sjunker9.1.2024 07:00:00 CET | Pressmeddelande
Under förra vintern upplevde vi historiskt höga elpriser, och även om denna säsong inte ser ut att bli riktigt lika kostsam utmanas de svenska hushållen ännu en gång av stigande elkostnader. Men det finns många smarta knep att ta till för att minska både elförbrukning och elräkning. Jörgen Bärnau, försäljningschef för vitvaror på POWER Sverige, delar här med sig av sina bästa tips för att komma undan billigare när temperaturerna sjunker och elpriserna stiger.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum