Det här är årets julklapp, enligt POWER
En av årets viktigaste försäljningsperioder, Black Week, är över och Robert van Toor, vd på POWER Sverige, kan konstatera att det hela blev en succé för elektronikkedjan. Han tror sig även veta vad som kommer ligga under julgranen i många svenska hem i år, sett till vad som sålde bäst.

– Black Friday slog alla förväntningar trots ganska dystra prognoser gällande den svenska ekonomin. På så vis har vi lite tur i elektronikbranschen eftersom det är många som har våra produkter på sin önskelista. Vi kan garantera att det kommer att ligga hårda klappar under granen hos många i år, säger Robert van Toor, vd på POWER Sverige.
Trots lågkonjunktur och bistra ekonomiska tider hittade kunderna till POWER när man arrangerade sin första Black Week i Sverige. När Robert van Toor summerar försäljningen konstaterar han att de redan nu kan gissa vad som kommer att bli de stora julklappsfavoriterna i år.
– Vi sålde väldigt mycket av en specifik gaming-stol som jag gissar att många kommer få som julklapp. Det är kanske inte världens lättaste sak att slå in men den kommer garanterat framkalla många glada leenden. Spelkonsoler var förstås också en storfavorit, och det såldes även mycket surfplattor och mobiltelefoner, och även större TV-apparater i 65-tumsklassen. En annan kategori som seglat upp som storsäljare är robotdammsugare. Dessutom var trådlösa hörlurar till mobilen väldigt populära, fortsätter Robert van Toor.
Storsäljaren nummer ett när det kommer till hushållsprodukter var olika varianter av airfryers.
Topplista - produkter som sålde bäst hos POWER Sverige under Black Week
- Playstation 5
- iPad, 10,2 tum
- TV Samsung, 65 tum
- iPhone 13
- Apple Airpods Pro 2nd gen
- TV Samsung, 55 tum
- iPad, 10,9 tum
- MacBook Air
- Cepter e-sport gamingstol
- TV LG, 77 tum
Nyckelord
Kontakter
Monica Iren FastingNordic PR & Communication Manager, POWER
press@power.seFölj POWER Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från POWER Sverige
Svenska kunder har 68 miljoner kronor i outnyttjade bonuspengar hos POWER12.11.2025 08:45:46 CET | Pressmeddelande
POWER har delat ut totalt 122 miljoner kronor till kunderna bara i år. Nästan 70 miljoner har ännu inte använts, och POWERs teori är att kunder inte vet att de har pengar tillgodo.
POWERs Eddie Hernandez utsedd till Sveriges bästa marknadschef alla kategorier24.10.2025 14:18:03 CEST | Pressmeddelande
När tidningen Resumé för tjugonde gången utser årets bästa marknadschef gick det viktigaste priset till POWERs Eddie Hernandez. Han får utmärkelsen för en kraftfull mix av provokativ reklam, ökad kännedom och en stabil ryggrad – även när det blåser.
Succéöppning för Power i Heron City – över 11 000 kunder på en dag17.10.2025 15:00:59 CEST | Pressmeddelande
POWERS nyöppning av butiken i Heron City blev en riktig folkfest. Bland annat sålde man på en dag 1300 par hörlurar och över 1000 smartklockor.
POWER nyöppnar i Heron City – satsat 15 miljoner på modernisering14.10.2025 07:45:26 CEST | Pressmeddelande
Den 16 oktober blir det folkfest när POWER öppnar nya butiken i Heron City i södra Stockholm. På plats finns bland annat kedjans största kassa- och serviceyta. POWER har även satsat mycket för att kunna ge ännu bättre service och rådgivning till alla kunder i butiken.
Gratis hemelektronik ska lösa befolkningskrisen10.9.2025 07:00:00 CEST | Pressmeddelande
Barnafödandet nådde en ny historisk lägstanivå i Sverige under 2024, men nu ska det bli andra bullar (i ugnen). Elektronikkedjan Power tar ett annorlunda grepp för att öka barnafödandet – med vitvaror, köksapparater och datorer. Den som blir gravid inom 30 dagar efter sitt köp får hela köpesumman tillbaka som bonus. Svenska elektronikkedjan blir därmed först i världen att erbjuda hemelektronik som babybonus.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum