Team 16 herr spelar finnkamp i Kotka, Finland, 13–17 december

Nils Ekman, förbundskapten för Team 16 herr, har tagit ut truppen som ska möta Finland i tre landskamper i Kotka, Finland, 13–17 december.

– Vi såg under elitcampen förra veckan att det skulle bli hård konkurrens om platserna i den här första landslagstruppen för 08:orna. Det var inte lätt att ta beslut om vilka som skulle komma med, för det var många som förtjänade en plats. Men vi har enats om de här spelarna, som tillsammans utgör en väldigt komplett trupp. Alla sorters spelartyper finns med. Nu längtar vi efter den här årskullens första landskamper, säger Nils Ekman, förbundskapten för Team 16 herr.

Truppen

16.00 Finland-Sverige

Söndag 17 december
13.00 Finland-Sverige