Klart med ny butik – Lidl Sverige öppnar i Upplands-Bro

Nu är det klart att Upplands-Bro får ytterligare en Lidl-butik. Butiken kommer att ligga i den nya handelsplatsen Bro Handel som ligger utmed E18. Butiken beräknas öppna i slutet av 2025.

Lidl Sverige öppnar en ny butik i den nya handelsplatsen Bro Handel som ligger utmed E18.

Under 2023 har Lidl Sverige firat 20 år av att pressa priserna och erbjuda högsta kvalitet till branschens bästa pris. Nu presenterar Lidl planerna för nästa butik. Som en del i den nya handelsplatsen Bro Handel som ligger längs med E18, kommer Lidl vara med från början när Upplands-Bro expanderar ytterligare.

– På Lidl vill vi vara en pålitlig aktör som hjälper till att göra samhällen bättre. Vårt mål är att det ska vara enkelt och smidigt för alla hushåll att handla bra mat till ett rimligt pris. Vi har länge haft som målsättning att öppna en till butik mellan Bålsta och Kungsängen. Att vi nu hittat ett läge för den nya butiken längs med E18 mitt emellan de två orterna, gör att fler kommer kunna genomföra sin veckohandel på Lidl, säger Carl Balcer, fastighetsdirektör på Lidl Sverige.

Tack vare den nya butiken bidrar även livsmedelskedjan med nya arbetstillfällen i kommunen. När butiken står redo att öppna planeras ett 20-tal tjänster att tillsättas.

– Vi är stolta och glada över att Lidl Sverige är ombord för den nya handelsplatsen Bro Handel. Vi har jobbat länge med att attrahera starka varumärken med stabila kundbaser, och med Lidl ombord är vi trygga med att vi har ett antal starka aktörer redo att välkomna sina kunder när butikerna öppnar. Lidl var den sista pusselbiten för att göra Bro Handels erbjudande komplett, säger Filip Wannehag på Profura.

Med ca 1 750 m2 totalyta, inklusive lager, kommer butiken att byggas enligt Miljöbyggnad Silver, som är en av de mest etablerade certifieringarna i Sverige, avseende byggmaterial och energieffektivitet. Tack vare Lidls smarta och effektiva processer, som möjliggör koordinerade transporter från livsmedelskedjans lager i Rosersberg, kommer dessutom leveranser från Lidls centrallager att begränsas till enbart en lastbil per dag.

Lidl Sveriges butik i Bro Handel planerar att slå upp dörrarna under 2025.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Om oss