Klart med ny butik – Lidl Sverige öppnar i Upplands-Bro
Nu är det klart att Upplands-Bro får ytterligare en Lidl-butik. Butiken kommer att ligga i den nya handelsplatsen Bro Handel som ligger utmed E18. Butiken beräknas öppna i slutet av 2025.
Under 2023 har Lidl Sverige firat 20 år av att pressa priserna och erbjuda högsta kvalitet till branschens bästa pris. Nu presenterar Lidl planerna för nästa butik. Som en del i den nya handelsplatsen Bro Handel som ligger längs med E18, kommer Lidl vara med från början när Upplands-Bro expanderar ytterligare.
– På Lidl vill vi vara en pålitlig aktör som hjälper till att göra samhällen bättre. Vårt mål är att det ska vara enkelt och smidigt för alla hushåll att handla bra mat till ett rimligt pris. Vi har länge haft som målsättning att öppna en till butik mellan Bålsta och Kungsängen. Att vi nu hittat ett läge för den nya butiken längs med E18 mitt emellan de två orterna, gör att fler kommer kunna genomföra sin veckohandel på Lidl, säger Carl Balcer, fastighetsdirektör på Lidl Sverige.
Tack vare den nya butiken bidrar även livsmedelskedjan med nya arbetstillfällen i kommunen. När butiken står redo att öppna planeras ett 20-tal tjänster att tillsättas.
– Vi är stolta och glada över att Lidl Sverige är ombord för den nya handelsplatsen Bro Handel. Vi har jobbat länge med att attrahera starka varumärken med stabila kundbaser, och med Lidl ombord är vi trygga med att vi har ett antal starka aktörer redo att välkomna sina kunder när butikerna öppnar. Lidl var den sista pusselbiten för att göra Bro Handels erbjudande komplett, säger Filip Wannehag på Profura.
Med ca 1 750 m2 totalyta, inklusive lager, kommer butiken att byggas enligt Miljöbyggnad Silver, som är en av de mest etablerade certifieringarna i Sverige, avseende byggmaterial och energieffektivitet. Tack vare Lidls smarta och effektiva processer, som möjliggör koordinerade transporter från livsmedelskedjans lager i Rosersberg, kommer dessutom leveranser från Lidls centrallager att begränsas till enbart en lastbil per dag.
Lidl Sveriges butik i Bro Handel planerar att slå upp dörrarna under 2025.
Nyckelord
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum