Pressträff med Tobias Baudin om Socialdemokraternas valstrategi

I dag klockan 09.30 bjuder Socialdemokraterna in till pressträff på Sveavägen 68 för att presentera partiets valstrategi inför Europavalet. Pressträffen hålls av partisekreterare Tobias Baudin.

Tid: Den 11 december klockan 09.30
Plats: Sveavägen 68

Pressträffen sänds även på Socialdemokraternas youtubekanal: https://www.youtube.com/@socialdemokraterna

Anmälan till presskontakt, se kontaktuppgifter nedan.

Presskontakt:
Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin,
+46 72 216 42 12, mattias.hagenstrom@socialdemokraterna.se

Wilhelm Swärd , pressekreterare
+46 76 002 69 42 , wilhelm.sward@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna: Bryt upp skolkoncernerna28.2.2024 10:15:02 CET | Pressmeddelande

Det krävs långt mycket hårdare åtgärder mot skolkoncernernas vinstjakt än vad regeringen utreder. Förslagen är både otillräckliga och verkar skräddarsydda för att stärka skolkoncernernas dominans. Utöver ett totalförbud mot vinster kräver vi att snåriga ägarupplägg och skolpengsflykt förbjuds. Vi vill också bryta upp skolkoncernerna och begränsa antalet skolenheter en koncern får ha. Det är nödvändigt för att stoppa skolkoncernernas expansionshunger och trixande med skolans resurser.