Cirkusextravaganzan "Alice i Underlandet" till Scandinavium

Nästa år kommer Kievs Cirkusteater Elysium till Göteborg. Dans, akrobatik och cirkuskonst utlovas när deras cirkusföreställning av klassiska "Alice i Underlandet" har Skandinavien-premiär på Scandinavium. Biljetter till föreställningarna den 8 och 9 november släpptes idag den 13 december.

Karaktärerna i den kända sagan Alice i Underlandet omgivna av vackra färger.
I november 2024 kommer cirkusteatern Elysium till Scandinavium med cirkusshowen "Alice i Underlandet".

– Det är extra fint att få välkomna cirkusteatern Elysium från krigsdrabbade Ukraina till Scandinavium! Med deras tolkning av Alice i Underlandet breddas arenans utbud ytterligare och vi kan se fram emot ett rikt och varierat innehåll 2024, säger Henrik Jutbring, evenemangschef på Got Event.

Så här beskrivs "Alice i Underlandet"

Premiär i Skandinavien! Cirkusshow "Alice i Underlandet" från Elysium Circus Theatre!

Den magiska och förtrollande världen av Lewis Carrolls roman för första gången i Skandinavien...
En cirkusföreställning för hela familjen som har vunnit den europeiska publikens kärlek och hjärtan.

Cirkusextravaganzan "Alice i Underlandet" baserad på science fiction-romanen från 1865 av Lewis Carroll kommer att sättas upp i en estetisk anpassning av Kievs cirkusteater "Elysium".

Moderna 3D-bakgrundsscener, LED-skärmar, unika ljuseffekter och ljud kommer att fördjupa dig i den fantastiska atmosfären i en legendarisk saga.

• De mest kända sagofigurerna kommer att vakna till liv på scenen: marsharen, galna hattmakaren, cheshirekatten, hjärternas drottning och huvudpersonen, den modiga Alice.
  • Den välkända historien om Alice kommer att fortsätta - flickan kommer att träffa Prince Charming i Underlandet, och hjältarna måste övervinna ofattbara hinder på vägen till lycka.
  • Ljusa kostymer, fenomenala akrobatiska framträdanden, själfull musik kommer att skapa en fascinerande atmosfär.

Du kommer att hamna i en virvelvind av fantastiska händelser och se till att ingenting är omöjligt i världen!

Som en del av Europaturnén kommer 30 artister från Kievs cirkusteater "Elysium" att presentera "Alice i Underlandet" i en unik multimediashow som kombinerar dans, akrobatik och cirkuskonst. Arrangör för Skandinavienturnén är Kultur For Folket.