Lidls torrjäst bäst och billigast i nytt test

I ett nytt test av Råd & Rön undersöks sex sorters torrjäst i dess påverkan av jäsning och konsistens på brödet. I sammanvägningen av alla resultat står det klart att Lidl Sveriges torrjäst Belbake får utmärkelsen Bäst i test. I kombination med detta är Belbake även testets billigaste jäst och får även utmärkelsen Bra köp.

Att välja rätt jäst påverkar resultatet av det bröd du bakar. Torrjäst är dessutom ett utmärkt komplement att ha hemma i skafferiet med tanke på dess långa hållbarhet. När Råd & Rön nyligen testade sex olika sorters torrjäst jämfördes de under liknande förutsättningar – med samma ingredienser och temperatur. När alla resultat vägdes samman tilldelades Lidl Sveriges Belbake både utmärkelsen Bäst i test och Bra köp.

- De senaste månaderna har verkligen varit positivt överväldigande när det gäller antalet produkter som har toppresterat. Oavsett vilken kategori som tar förstaplatsen känner vi samma stolthet. Att dessutom erhålla två utmärkelser i samma test, både Bäst i test och Bra köp, gör oss ödmjukt tacksamma. Dessa två utmärkelser visar tydligt vad vi står för - högsta kvalitet till branschens bästa pris," säger Marko Staglicic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl Sveriges Belbake torrjäst kostar 8 kronor för 42 g med ett kilopris på 180,00 kronor.

Belbake – torrjäst (Fyra av fem plus)
Motivering:

”Snyggast skorpa blir det på brödet som bakas med jäst från Lidls märke Belbake.”

”Bäst i test är Lidls Belbake, som ger bra konsistens både när det gäller bröd bakat med vetemjöl och bröd bakat med glutenfri brödmix.”

”Belbake är också testets billigaste jäst och får även utmärkelsen Bra köp.”

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Lidl förlänger prissänkningen på Matriket till sista april2.4.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande

Genom att samla majoriteten av det Från Sverige-märkta sortimentet under ett och samma varumärke har Lidl gjort det enkelt för de svenska hushållen att välja svenska livsmedel. För att öka de svenska hushållens medvetenhet kring svenskproducerad mat och uppmuntra till fortsatt konsumtion av svenska livsmedel förlänger Lidl sin prissänkning på hela Matriket-sortimentet april ut. Via en kupong i medlemsklubben Lidl Plus kan kunderna handla Matriket-produkter till minst 20 procents rabatt vid ett köptillfälle i veckan.