Lidls torrjäst bäst och billigast i nytt test
I ett nytt test av Råd & Rön undersöks sex sorters torrjäst i dess påverkan av jäsning och konsistens på brödet. I sammanvägningen av alla resultat står det klart att Lidl Sveriges torrjäst Belbake får utmärkelsen Bäst i test. I kombination med detta är Belbake även testets billigaste jäst och får även utmärkelsen Bra köp.
![](/data/images/public/2265114/3403743/ffc9611a-6811-4627-805f-00b71494c255-w_720.png)
Att välja rätt jäst påverkar resultatet av det bröd du bakar. Torrjäst är dessutom ett utmärkt komplement att ha hemma i skafferiet med tanke på dess långa hållbarhet. När Råd & Rön nyligen testade sex olika sorters torrjäst jämfördes de under liknande förutsättningar – med samma ingredienser och temperatur. När alla resultat vägdes samman tilldelades Lidl Sveriges Belbake både utmärkelsen Bäst i test och Bra köp.
- De senaste månaderna har verkligen varit positivt överväldigande när det gäller antalet produkter som har toppresterat. Oavsett vilken kategori som tar förstaplatsen känner vi samma stolthet. Att dessutom erhålla två utmärkelser i samma test, både Bäst i test och Bra köp, gör oss ödmjukt tacksamma. Dessa två utmärkelser visar tydligt vad vi står för - högsta kvalitet till branschens bästa pris," säger Marko Staglicic, Inköpsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl Sveriges Belbake torrjäst kostar 8 kronor för 42 g med ett kilopris på 180,00 kronor.
Belbake – torrjäst (Fyra av fem plus)
Motivering:
”Snyggast skorpa blir det på brödet som bakas med jäst från Lidls märke Belbake.”
”Bäst i test är Lidls Belbake, som ger bra konsistens både när det gäller bröd bakat med vetemjöl och bröd bakat med glutenfri brödmix.”
”Belbake är också testets billigaste jäst och får även utmärkelsen Bra köp.”
Kontakter
Nahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.sePressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seVid övriga frågor (kundtjänst)
http://www.lidl.se
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum