Vinguiden samlar alla roller under samma tak
Med sina tre marknadsplatser Vinguiden, Vin & Matguiden och Cocktailguiden har Vinguiden utvecklats till en av Sveriges största marknadsplatser inom dryck. Nu tar Vinguiden nästa steg genom att erbjuda en komplett marknadsplats som passar alla produkter i en importörs portfölj – oavsett produkt och behov.

Vinguidens mål är som tidigare att erbjuda marknaden en effektiv, snabbfotad och innovativ marknadsföringskanal riktad direkt mot den svenska konsumenten. För att säkerställa att Vinguiden nu och framöver servar kunderna på bästa sätt med strategiska råd, moderna starkt konverterande verktyg och att Vinguiden alltid har fokus på utveckling samordnar Vinguiden nu alla roller och enheter, allt från sälj, produktutveckling, analys och produktion under Vinguiden för att alltid kunna vara nära kund och nära till handling.
Förändringen beräknas träda i kraft i mars 2024.
– Jag ser med glädje fram emot att kunna erbjuda våra kunder en komplett service och tjänst där vi i alla lägen fokuserar på strategi, analys, utveckling och effekt oavsett produkt och produktens behov, säger Monica Åhlund, vd för Vinguiden.
Närmare en halv miljon användare nås dagligen av tips och guidning till rätt vin, öl och drinkar från Vinguiden.
– Med våra tre marknadsplatser kan vi nu erbjuda kunderna ett smörgåsbord av kanaler och produkter, allt från skräddarsydda målsatta paketeringar till enskilda aktiviteter, allt enligt kundens och produktens behov, säger Monica Åhlund.
För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, CEO, Vinguiden. Telefon: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com
Nyckelord
Kontakter
Petter OvanderKommunikationschef, Schibsted News Media, Sverige
Tel:+46 70 268 26 64petter.ovander@schibsted.comBilder



Vinguiden – en handelsplats för dryck
Vinguiden, grundad 1999, är med sina tre marknadsplatser Vinguiden, Vin & Matguiden samt Cocktailguiden en av Sveriges största e-handelsplatser för dryck. Nästan 500 000 personer nås dagligen med tips och guidning till rätt vin, öl och drinkar. Parallellt med bolagets konsumentfokus drivs affären med Sveriges dryckesimportörer, där bolaget kontinuerligt utvecklar sina produkter och sitt erbjudande och därigenom bidrar till att importören på ett effektivt sätt alltid når köpare till sina produkter. Vinguiden är sedan 2015 en del av Schibsted.
Rethinking things since 1839
Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.
Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com
Följ Vend
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Vend
Vend stärker ledningen – Yale Varty blir ny Chief Commercial Officer (CCO)15.10.2025 12:00:00 CEST | Pressmeddelande
Ett viktigt steg för att stärka Vends kommersiella ledarskap inför framtiden, enligt Christian Printzell Halvorsen, VD för Vend.
Vend appoints Carl Vult von Steyern as Director of Advertising3.9.2025 08:30:00 CEST | Pressmeddelande
Vend, the Nordic marketplace group behind Blocket (Sweden), Finn (Norway), Tori (Finland) and DBA (Denmark), is accelerating the transformation of its advertising business by appointing Carl Vult von Steyern as Director of Advertising Products & Operations.
Vend appoints Maria Sandgren as new EVP & Chief Product and Technology Officer15.5.2025 10:05:00 CEST | Pressmeddelande
Today, Vend appointed Maria Sandgren as Executive Vice President and Chief Product & Technology Officer.
Schibsted Marketplaces becomes Vend: A new name for a smarter future12.5.2025 09:00:00 CEST | Press Release
Schibsted Marketplaces announces its official change into Vend today, marking a bold new chapter as a unified, purpose-driven family of marketplaces across the Nordics. The new name and brand identity reflect the company’s ongoing evolution as a leading digital marketplaces company committed to helping users make smarter choices and spend their time wisely.
Schibsted Marketplaces avslöjar nytt företagsnamn: Vend14.1.2025 17:34:49 CET | Pressmeddelande
"Vend markerar början på en enad satsning. Med det här nya namnet förenar vi vår nordiska familj av marknadsplatser – och förvandlar dem till en kraftfull innovationsmotor," säger Christian Printzell Halvorsen. Den fullständiga övergången till Vend är planerad till andra kvartalet 2025.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum