Schibsted

Vinguiden samlar alla roller under samma tak

Dela

Med sina tre marknadsplatser Vinguiden, Vin & Matguiden och Cocktailguiden har Vinguiden utvecklats till en av Sveriges största marknadsplatser inom dryck. Nu tar Vinguiden nästa steg genom att erbjuda en komplett marknadsplats som passar alla produkter i en importörs portfölj – oavsett produkt och behov.

Med tre marknadsplatser samlade tar Vinguiden nästa steg. – Nu kan vi erbjuda en marknadsplats som passar alla produkter i en importörs portfölj  – oavsett produkt och behov, säger Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Med tre marknadsplatser samlade tar Vinguiden nästa steg. – Nu kan vi erbjuda en marknadsplats som passar alla produkter i en importörs portfölj – oavsett produkt och behov, säger Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden

Vinguidens mål är som tidigare att erbjuda marknaden en effektiv, snabbfotad och  innovativ marknadsföringskanal riktad direkt mot den svenska konsumenten. För att säkerställa att Vinguiden nu och framöver servar kunderna på bästa sätt med strategiska råd, moderna starkt konverterande verktyg och att Vinguiden alltid har fokus på utveckling samordnar  Vinguiden nu alla roller och enheter, allt från sälj, produktutveckling, analys och produktion under Vinguiden för att alltid kunna vara nära kund och nära till handling. 

Förändringen beräknas träda i kraft i mars 2024. 

– Jag ser med glädje fram emot att kunna erbjuda våra kunder en komplett service och tjänst där vi i alla lägen fokuserar på strategi, analys, utveckling och effekt oavsett produkt och produktens behov, säger Monica Åhlund, vd för Vinguiden.

Närmare en halv miljon användare nås dagligen av tips och guidning till rätt vin, öl och drinkar från Vinguiden. 

– Med våra tre marknadsplatser kan vi nu erbjuda kunderna ett smörgåsbord av kanaler och produkter, allt från skräddarsydda målsatta paketeringar till enskilda aktiviteter, allt enligt kundens och produktens behov, säger Monica Åhlund.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Monica Åhlund, CEO, Vinguiden. Telefon: 0733-88 23 10. E-post: monica@vinguiden.com 

Nyckelord

Kontakter

Bilder

Med tre marknadsplatser samlade tar Vinguiden nästa steg. – Nu kan vi erbjuda en marknadsplats som passar alla produkter i en importörs portfölj – oavsett produkt och behov, säger Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Med tre marknadsplatser samlade tar Vinguiden nästa steg. – Nu kan vi erbjuda en marknadsplats som passar alla produkter i en importörs portfölj – oavsett produkt och behov, säger Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Ladda ned bild
Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Ladda ned bild
Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Monica Åhlund, vd för Vinguiden. Foto: Vinguiden
Ladda ned bild

Vinguiden – en handelsplats för dryck

Vinguiden, grundad 1999, är med sina tre marknadsplatser Vinguiden, Vin & Matguiden samt Cocktailguiden en av Sveriges största e-handelsplatser för dryck. Nästan 500 000 personer nås dagligen med tips och guidning till rätt vin, öl och drinkar. Parallellt med bolagets konsumentfokus drivs affären med Sveriges dryckesimportörer, där bolaget kontinuerligt utvecklar sina produkter och sitt erbjudande och därigenom bidrar till att importören på ett effektivt sätt alltid når köpare till sina produkter. Vinguiden är sedan 2015 en del av Schibsted.

Rethinking things since 1839

Schibsted är en familj av digitala varumärken med en stark position i Norden och cirka 6000 anställda. Miljoner människor använder dagligen våra marknadsplatserna, mediehus och digitala tjänster. Vår gemensamma mission ”empowering people in their daily lives” är förankrad i vårt mediearv och i en tradition av ständig förändring.

Schibsted
Kungsbron 13
111 64 Stockholm
08 - 725 25 00
https://www.schibsted.com

Följ Schibsted

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Schibsted

Aftonbladet och SvD fortsätter växa digitala användarintäkter7.6.2024 07:01:00 CEST | Pressmeddelande

Krävande makroekonomi, hög inflation och höga räntor har fortsatt utmana boksluten för Schibsteds svenska mediehus. Framför allt annonsmarknaden har varit utmanande och lyft först i fjärde kvartalet. Prenumerationsaffären har, trots en stram ekonomi för hushållen, varit stabil. SvD redovisar ett rörelseresultat på 72 MSEK (64 MSEK) för 2023, medan Aftonbladet landar ett resultat på 38 MSEK (55 MSEK).

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye