UR upphandlar Familjen STHLM som ny kommunikationspartner

Nu är det klart att Familjen STHLM blir UR:s nya PR- och kommunikationsbyrå. Uppdraget går ut på att stärka varumärket och öka användningen av UR:s program.

UR upphandlar Familjen som ny PR- och kommunikationsbyrå.

Upphandlingen av en ny PR- och kommunikationsbyrå har pågått under hösten där UR letat efter en partner med en bredd av kompetenser och stor vana av att arbeta inom det digitala medielandskapet.

- I Familjen har vi funnit en kommunikationspartner med expertis inom strategisk och kreativ PR och digital kommunikation. Dessutom har de under upphandlingen visat på en stor förståelse för vårt utbildnings- och folkbildningsuppdrag. Vi är jättepeppade på att börja jobba ihop, säger Mikaela Sonck, Kommunikationschef på UR.

Familjen STHLM är en kommunikationsbyrå med säte i Stockholm. Tillsammans med UR:s kommunikationsavdelning ska byrån arbeta med att bland annat öka kännedomen om UR:s varumärke, ta fram kampanjer för att öka användningen av UR:s utbud och driva olika typer av samarbeten.

- I den turbulens som präglar samhället idag är UR:s roll som folkbildare viktigare än någonsin. Det här är ett drömuppdrag för oss på Familjen, säger Mats Eriksson, vd på Familjen STHLM.

Samarbetet startar omgående och avtalet löper över ett år, med möjlighet till förlängning i upp till tre ytterligare år.

Mer information om Familjen STHLM finns här.

UR upphandlar Familjen som ny PR- och kommunikationsbyrå.