Lidl Sverige

Lidl Sverige en Top Employer för fjärde året i rad

Dela

I fyra år i rad har Lidl Sverige utsetts till en Top Employer av det oberoende organet Top Employers Institute, som varje år utvärderar och utser de företag som prioriterar arbetsmiljö och utveckling av sina medarbetare högst. Under året har livsmedelskedjan gjort flera satsningar inom områden som rör välmående på arbetet, med en utvecklad företagshälsa och ett personalstöd där medarbetarna får kostnadsfri konsultation med experter inom psykologi, ekonomi och juridik.

Lidl Sverige en Top Employer för fjärde året i rad.
Lidl Sverige en Top Employer för fjärde året i rad.

Top Employer uppmärksammar varje år de bästa arbetsgivarna när det kommer till att erbjuda den bästa arbetsmiljön och utvecklingsmöjligheterna för sin personal. Genom en grundlig utvärdering av bolagens processer inom områden som bland andra personlig utveckling, mångfald och inkludering, arbetsgivarvarumärke, arbetsmiljö, talangrekrytering och välbefinnande utses sedan ett antal företag som rankas högst.

– Att våra medarbetare är motiverade på jobbet är en prioriterad fråga för oss. Det är tack vare dem som vi har vuxit snabbare än marknaden flera år i rad. Under 2023 firade vi 20 år i Sverige och i takt med att Lidl växer är det av yttersta vikt att vi lyckas attrahera rätt talanger. Att våra medarbetare mår bra och har kul på jobbet är en grundförutsättning för att vi ska kunna hitta kreativa lösningar på problem, och möta våra kunder runtom i hela Sverige, säger Helena Erlingsjö, HR-direktör på Lidl Sverige.

Lidl Sverige arbetar kontinuerligt med förbättringar där personalen ska trivas och utvecklas på arbetsplatsen. Som ett led i att utveckla arbetet med medarbetarnas hälsa, både på och utanför jobbet, har Lidl under året inlett samarbete med en extern leverantör som tillhandahåller experter inom psykologi, ekonomi och juridik där medarbetarna vid behov har möjlighet att få kostnadsfri konsultation för personliga frågor. Det stärkta resultatet i årets Top Employer bekräftas också i företagets senaste medarbetarundersökning, som understryker att medarbetarna är nöjda med bland annat ledarskapet från och samarbetet med den närmaste chefen, såväl som med Lidl som arbetsgivare.

Kontakter

Vid övriga frågor (kundtjänst)

http://www.lidl.se

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.

Följ Lidl Sverige

Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.

Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige

Lidl Sverige gör ”vardagshjälte” till insamlingsmotor för Sveriges Stadsmissioner1.12.2025 08:00:00 CET | Pressmeddelande

Liksom tidigare år fortsätter Lidl Sverige sitt julengagemang till förmån för Sveriges Stadsmissioner. Samarbetet, som har pågått sedan 2019, fokuserar på att stötta utsatta familjer i kampen mot matfattigdom genom ett direkt bidrag från försäljningen av en älskad vardagsprodukt: potatisen. Dessutom doneras biljetter till Melodifestivalturnén för att sprida glädje i hela landet.

Matriket är bäst i test i stort test av julskinka 2025!28.11.2025 07:00:00 CET | Nyheter

Matriket "Färdigkokt julskinka med svål" har utsetts till vinnare och fått toppbetyget 5 av 5 i Recept.se:s stora test av julskinkor 2025. Skinkan, som beskrivs som "näst intill perfekt", delar förstaplatsen med Dalsjöfors. I samma test fick även vår Julskinka Premium från Matriket ett mycket bra betyg med 4 av 5. Vi är stolta över att kunna erbjuda julbordets mittpunkt av högsta kvalitet till våra kunder.

Lidl lanserar internationell julkampanj: uppmanar till värme och omtanke – varje dag3.11.2025 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Lidl inleder julen med en stor, internationell julkampanj som sträcker sig över samtliga 31 verksamhetsländer. Kampanjen utgör en strategisk fortsättning på Lidls övergripande varumärkeskampanj. Genom att koppla utbudet av prisvärda varor till ett bredare ansvar för människor och miljö, vill Lidl inspirera kunderna att låta julens budskap om generositet och omtanke även prägla resten av året.

I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.

Besök vårt pressrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye