Idag öppnar Lidl Sveriges butik på Sveavägen i Stockholm efter renovering. Det blir den första citybutiken som byggs om till en fullsortimentsbutik enligt Lidls ordinarie butikskoncept.

Lidl Sveavägen återöppnar efter renovering – blir fullsortimentsbutik i cityläge.

I söndags stängde Lidl tillfälligt sin butik på Sveavägen i centrala Stockholm för renovering. Idag öppnar butiken åter dörrarna till de 730 kvadratmeter försäljningsyta, precis som tidigare. Skillnaden som kunderna möts av är däremot stor. Tack vare livsmedelskedjans innovativa och anpassningsbara butikskoncept har den fysiska ytan optimerats för att få plats med fler varor på samma yta.

– Jag är glad och stolt över att vi nu kan erbjuda våra kunder Lidls kompletta sortiment av såväl färska som svenska varor av högsta kvalitet till branschens bästa pris mitt i centrala Stockholm. För att få plats med vårt fulla sortiment i en butik behöver vi vanligtvis mer försäljningsyta, men tack vare vårt anpassningsbara butikskoncept har vi lyckats möjliggöra en fullsortimentsbutik på enbart 730 kvadratmeter, säger Carl Balcer, fastighetsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl Sveriges fasta sortiment, inklusive frukt och grönt, består av cirka 2500 produkter, varav 80 procent är egna märkesvaror och över 30 procent kommer från svenska producenter.

Förutom att utöka sortimentet i butiken har kundupplevelsen ytterligare förbättras. Från och med idag har butiken en self checkout-kassa vilket ger en snabbare och smidigare köpupplevelse.

– På Lidl vill vi göra det enkelt för våra kunder. Vår butik på Sveavägen välkomnar varje dag tusentals kunder som är på väg till och från sina ärenden, då ska det gå fort att handla. Med self checkout-kassorna ger vi förutsättningar för att kunna genomföra en snabb handling och ökad flexibilitet för våra kunder, säger Georgios Tokatlis, försäljningsdirektör på Lidl Sverige.

Lidl Sveavägen återöppnar sin butik fredagen den 19 januari kl 07:00 med utökade ordinarie öppettider alla dagar kl 07-22.

Vid övriga frågor (kundtjänst)

Tel:020-190 80 70

Om oss

Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.