Lunch•Live nytt koncept på Hamburger Börs

LunchLive är ett nytt koncept på Hamburger Börs där det bjuds på ett potpurri av artister som underhåller en timme vid lunchtid.

Gästerna serveras en hamburgare som knyter an till respektive artist och får samtidigt en timmes underhållning i en form som är intimare än de klassiska krogshowerna på Börsen

Lunch Live på Hamburger Börs. Först ut är föreställningar med Anna Stadling, Wille Crafoord, Mats Bergström, Malena Ernman, Anders Lundin och Ann Westin Foto Peter Knutson

Nu lanserar Hamburger Börs de första föreställningarna i  det nya konceptet LunchLive . Först ut är fyra produktioner där artisterna själva har designat sina hamburgare.

Anders Lundin kommer att fundera över planeten vi lever på, hur allting började och vad folk har haft för sig alla dessa tusentals år. Han kommer också att spela egna visor samt berätta historier ur sin långa och brokiga TV-karriär. Anders bjuder på en äkta Nyburgare.

Ann Westin utlovar Stockholms (eller varför inte hela Sveriges) roligaste lunch. Det blir högt och lågt - tankar om krisberedskap, medium och djurliv. Vad som helst kan hända.  Anns burgare är inte helt otippat en Göteburgare baserad på panerad fisk från Årstaviken. Påstår hon.

Anna Stadling firar 25 år sedan debutalbumet ”Det känns” släpptes och i oktober 2023 kom senaste albumet ”Långt ifrån ensam”. I LunchLive blandar hon musiken med berättelser ur livet och anekdoter kring samarbeten med artister, låtskrivare och producenter som passerat hennes väg genom åren. Lars Winnerbäck, Anders Glenmark, Andreas Mattson och många andra. Självklart får vi höra hennes kanske allra mest älskade låt ”När allt det här är över.” Anna serverar en Kungsholmsburgare med tunna Sundsvallpommes.

Wille Crafoord tar oss Tbaxtstan. Stockholmiana som rockar. Tillsammans med souldrottningen Niyah och multimusikern Mikael Goldman tar han oss Tbaxtstan. Stadsvandring inomhus som du varken hört eller sett staden . Från istid till nutid i kvarteren runt Hamburger Börs. Dansa till kunskapsgroovet från toppen av Brunkeberget till Strömmens stränder. Willes burgare är en äkta stockholmsk Strömmingsburgare.

LunchLive spelas som namnet antyder vid lunchtid. Dörrarna öppnas 11:30 och 12:00 drar föreställningen igång. 13:00 är det slut och publiken kan stärkta både till kropp och själ återvända till jobbet eller bara gå ut på stan och flanera efter liten dos kultur.

Speldatum: (fler datum tillkommer senare)

Anders Lundin: 13 & 20 mars

Anna Stadling 27 mars & 10 April

Ann Westin: 22 mars & 17 april

Wille Crafoord: 16 & 24 april

Biljetpris 365:- inkl. Hamburgare med tillbehör. (Dryck tillkommer)

Givetvis finns det alternativa burgare för de som inte äter eller tål vissa produkter.

Biljetter och mer info: www.showtic.se  www.hamburgerbors.se

David Granditsky
Hamburger Börs
david@hamburgerbors.nu
www.hamburgerbors.se

Anna Stadling med sin Kungsholmsburgare underhåller i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live
Ann Westin med sin Göteburgare underhåller i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live
WIlle Crafoord och Tbaxtstan med sin Sillburgare underhåller i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live
Wille Crafoord och Tbaxtstan med sin Sillburgare underhåller i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live
Anna stadling med sin Sundsvallsburgare underhåller i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live
Anders Lundin med sin Nyburgare i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live
Anders Lundin med sin Nyburgare i Hamburger Börs nya satsning Lunch Live

Prisbelönta historien om Dreamgirls blir musikal på China Teatern i Stockholm13.3.2024 09:00:00 CET | Pressmeddelande

Den hyllade musikalen om Dreamgirls kommer för första gången att sättas upp som musikal i Norden. Dreamgirls – The Musical har spelats för fulla hus på såväl Broadway som i West End samt filmatiserats 2006 med bland andra Beyoncé Knowles, Jennifer Hudson och Eddie Murphy i huvudrollerna. Dreamgirls - The Musical bjuder på en gripande resa fylld av drömmar, kärlek, vänskap och svek i regi av en av landets mest hyllade regissörer, Edward af Sillén med svensk översättning av Calle Norlén. Premiär 12 september 2024 på China Teatern i Stockholm.

SLiCE - Ping. Pong. Pizza. Öppnar i Göteborg & Malmö i vår!15.2.2024 14:22:22 CET | Pressmeddelande

Pingis har alltid legat Sverige varmt om hjärtat. En ofattbar mängd vunna mästerskap genom åren har skapat pingislegender och cementerat Sverige på den internationella pingiskartan. Vi vill plocka upp stafettpinnen. Eller pingisracketen om vi ska vara noga. Vi vill göra pingis tillgängligt för alla, och hålla det på en nivå som bjuder in till lek eller allvar, själv eller i grupp, dag eller kväll. Det ska bara vara att plocka upp ett racket och serva. Eller ta ett par pizzaslices, en kall öl och bara kolla på.