Kalixbo vill chockhöja hyrorna

Allmännyttiga Kalixbo yrkar på höjningar av hyrorna för 2024 med 10,79 procent från och med den 1 april. Detta kommer Hyresgästföreningen aldrig att acceptera, det är helt enkelt inte rimligt.

Elin Bergvall, förhandlare

Hyresgästerna är fortsatt mycket hårt pressade mer än ett år av levnadskostnadskris och höga hyreshöjningar, många hyresgäster har under lång tid haft svårt att få sin hushållsbudget att gå ihop.

- Det ekonomiska läget är fortfarande riktigt kämpigt och bördan måste fördelas. Hyresgästerna kan inte förväntas ta hela notan för fastighetsägarnas kostnadsökningar när det är tuffa tider, säger Elin Bergvall, förhandlare.

Elin Bergvall, förhandlare, 073-819 18 06

Elin Bergvall, förhandlare