Lidls falukorv väcker barndomsminnen – Bäst i test!
Lidl Sveriges falukorv från det egna varumärket Matriket får i en ny testbedömning högst betyg och tilldelas utmärkelsen bäst i test. Testet, utfört av en panel om tio deltagare, gjordes på ett urval av korvar från olika livsmedelskedjor. Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket gick hem hos hela panelen med fina omdömen som ”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn”.
![](/data/images/public/2265114/3414493/8b6744b6-9eaf-4698-a044-283c997a5ab4-w_720.png)
Korvstroganoff, ugnsbakad falukorv eller falukorv med makaroner– falukorven kan serveras i många olika former och har en varm plats i de svenska hushållens hjärtan. I ett nytt test bedöms Lidls falukorv från Matriket på doft, smak, utseende och konsistens och får toppbetyg av hela panelen.
– Vi tackar och bockar ännu en gång för att vi blir uppmärksammade i oberoende tester. Den här gången i ett test av falukorv – en symbol för svensk vardagsmat. Vi blir lika stolta och exalterade varje gång, dels för att vi är med i många tester men framför allt när vi får så fina betyg. Så här i inledningen på året passar sig kanske plånboksvänlig men god mat lite extra bra, säger Robert Stekovic, inköps- och marknadsdirektör på Lidl Sverige.
Lidl Sveriges falukorv från det egna märket Matriket har ett kilopris på 42 kronor.
Matriket – falukorv (fem av fem poäng)
Motivering:
”Bra stekyta, fast konsistens men lite saltare än konkurrenterna.”
”Korven beskrevs som lyxig och gick hem hos testpanelen även om den kanske var i lite saltaste laget”.
”Smakade som jag minns att falukorv smakade när jag var barn.”
Kontakter
Pressavdelningen Lidl Sverige
Tel:08-5555 7195press@lidl.seNahir AslanPresschef
Tel:08-5555 7195press@lidl.seKundtjänst
https://kundportal.lidl.se/
Om oss
Lidl Sveriges första butiker slog upp dörrarna i september 2003 och sen dess har vi utmanat marknaden. Idag har vi vuxit till en dagligvarukedja att räkna med, med 204 butiker i Sverige från Trelleborg i söder till Boden i norr. Sammanlagt arbetar drygt 5000 personer på Lidl Sverige. Vårt huvudkontor ligger i Barkarbystaden i Järfälla kommun och vi har tre centrallager belägna i Halmstad, Rosersberg och Örebro. Lidl har fyra fastighetskontor som är placerade i Stockholm, Göteborg, Örebro och Malmö.
Följ Lidl Sverige
Abonnera på våra pressmeddelanden. Endast mejladress behövs och den används bara här. Du kan avanmäla dig när som helst.
Senaste pressmeddelandena från Lidl Sverige
Lidl Sverige återkallar ägg frigående inomhus 15-pack, 12- pack och 6-pack25.7.2024 11:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar ägg från frigående höns inomhus stämplat med: 2SE684-35 , 2SE684-36 på ägget och det är endast dessa produktkoder som berörs. Bäst före datum till och med 2024-08-13.
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärke Svea Lantkött12.7.2024 17:36:20 CEST | Pressmeddelande
Lidl Sverige återkallar lammfärs av varumärket Svea Lantkött. Efter rutinmässig analys av produkten har salmonella hittats i en begränsad batch.
Bäst butiksbakat bröd hos Lidl Sverige10.7.2024 09:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är den bästa dagligvarukedjan när det gäller butiksbakat bröd. Det framgår av en nybakad undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom butiksbakat bröd.
Lidl Sverige bäst på frukt och grönt enligt Novus28.6.2024 08:00:00 CEST | Pressmeddelande
Svenska konsumenter tycker att Lidl Sverige är bäst på frukt och grönt. Det framgår av en färsk undersökning som Novus genomfört där nästan 3 600 svenskar har tillfrågats om hur de ser på de olika dagligvarukedjornas erbjudande inom frukt och grönt.
Lidl och WWF inleder ett ambitiöst internationellt partnerskap27.6.2024 10:00:00 CEST | Pressmeddelande
Lidl, en av de största dagligvarukedjorna i Europa, och WWF, en av världens största oberoende naturvårdsorganisationer, ingår ett nytt femårigt internationellt och strategiskt partnerskap verksamt i 31 Lidl-länder. Detta långsiktiga samarbete med WWF kommer att fokusera på hela Lidls värdekedja och därigenom bidra till att möta vår tids globala miljömässiga utmaningar, säkerställa att fler hushåll har tillgång till mer hållbara val och uppmuntra affärsmodeller som fungerar i samklang med naturen och inom planetära gränser.
I vårt pressrum kan du läsa de senaste pressmeddelandena, få tillgång till pressmaterial och hitta kontaktinformation.
Besök vårt pressrum