Äntligen Göteborgspremiär för Björn Skifs!

Idag den 8 februari drar succéshowen En värld av Skifs igång på Rondo. Showen spelas hela våren tom 27 april.

En värld av Skifs. Fotograf: Karolin Johansson

Att Sveriges mest mångsidige artist har gjort både shower, tv och film, det känner alla till. Men något som Björn Skifs inte har hunnit med ännu i sin karriär är en egen show på Rondo i Göteborg. Idag torsdag den 8 februari är det ÄNTLIGEN dags - Björn Skifs och hans 10-mannaband äntrar scenen med showen " En värld av Skifs " regisserad av hustrun Pernilla Skifs.

"Jag har alltid uppskattat Göteborg och har egentligen inget svar på varför jag inte gjort show på Rondo tidigare, men nu är det dags och jag och bandet ser verkligen fram emot en vår i Göteborg " säger Björn Skifs

En värld av Skifs har tidigare spelat i två fullsatta säsonger på Hamburger Börs i Stockholm och dessutom en säsong på Amiralen i Malmö. Totalt 91 föreställningar har Skifs och hans band hunnit med hittills. Och nu under Göteborgsperioden kommer gänget passera den magiska 100 gränsen i antal spelade shower!

"Göteborg är känt för sin högklassiga liveunderhållning, så det är just därför en ära att bidra och presentera en artist och ikon i svensk showbiz i Göteborg och dessutom på, i mitt tycke, Sveriges bästa showscen Rondo.” säger producent Mikael Gordon - Solfors

Biljettrycket är stort till showen. Det finns ett fåtal platser kvar under spelperioden (37 speltillfällen). Produktionsbolaget 2Entertain och arenan Rondo undersöker nu möjligheterna till att utöka kapaciteten för att fler ska kunna få chansen att se showen. Biljetter bokas via showtic.se eller liseberg.se

En värld av Skifs produceras av 2Entertain.

SNABBA FAKTA – EN VÄRLD AV SKIFS

-En värld av Skifs hade premiär hösten 2022 och har sedan dess spelats på Hamburger Börs i Stockholm och Amiralen Malmö.
-Det är första gången i Björn Skifs karriär som han gör en egen show på Rondo
-Den 24 februari 2024 firar showen En värld av Skifs 100 föreställningar
-Den 6 april 2024 har " Hooked on A Feeling " 50-årsjubileum för första platsen på amerikanska Billboardlistan.
-Enbart på Spotify har ” Hooked on A Feeling ” till dags datum streamats över en halv miljard gånger (636 miljoner streams).
-Björns son Oliver Skifs ställer exklusivt ut sin hyllade konstutställning ”Musik, Dans och Kärlek” i foajén på Rondo under hela spelperioden.

För mer information om showen: https://showtic.se/forestallningar/bjorn-skifs

2Entertain part of Moment Group

Presskontakt: