Tobias Baudin praktiserar på Fritidsbanken i Nyköping

Onsdag den 21 februari besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Nyköping för att praktisera på Fritidsbanken.

Ökade kostnader har slagit extra hårt mot landets barnfamiljer. Många tvingas nu välja bort barnens fritidsaktiviteter för att få ihop sin ekonomi. Socialdemokraterna har lagt flera förslag för att stötta barnfamiljer i krisen samt stärka Fritidsbanken.

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin
Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Foto: Socialdemokraterna

Schema för dagen

13.00 – Besök och praktik på Fritidsbanken i Nyköping.
Tobias Baudin finns tillgänglig för media för att berätta mer om Socialdemokraternas politiska förslag för att stötta barnfamiljers ekonomi.

Adress: Idrottsvägen 10, Nyköping.

Media är välkomna att närvara under verksamhetsbesöken vid föranmälan till:

Presskontakt:
Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin, +46 72 216 42 12
mattias.hagenstrom@socialdemokraterna.se

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.