Magdalena Andersson och Nooshi Dadgostar besöker Sahlgrenska i Göteborg

Socialdemokraternas partiledare Magdalena Andersson besöker onsdagen den 21 februari Sahlgrenska Universitetssjukhuset i Göteborg tillsammans med Vänsterpartiets partiledare Nooshi Dadgostar för att diskutera den nationella vårdkrisen.

Under besöket deltar även regionala företrädare för Socialdemokraterna och Vänsterpartiet. De besöker flera avdelningar, och möter representanter från fackförbunden Kommunal, Vision, Vårdförbundet, Saco och Läkarföreningen.

Tid för media:

Efter besöket finns det möjlighet för media att göra intervjuer, kl. 16.15 utanför Sahlgrenskas huvudentré. För anmälan, se presskontakt.

Ebba Thörn-Kock, pressekreterare hos Magdalena Andersson

Ebba.thorn-kock@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.