Pressträff med Mikael Damberg

I dag onsdag den 21 februari håller Socialdemokraternas ekonomiskpolitiska talesperson Mikael Damberg pressträff. På pressträffen presenteras en nyhet om ekonomisk beredskap.

Tid: onsdag den 21/2, kl 13.15

Plats: Riksdagens presscenter

Pressträffen sänds också på Socialdemokraternas youtubekanal:https://www.youtube.com/@socialdemokraterna

Presskontakt
Angelica Vallgren, pressekreterare hos Mikael Damberg, 076-555 93 12, angelica.vallgren@socialdemokraterna.se

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.