Tobias Baudin besöker Skellefteå och Piteå

Torsdagen den 22 februari besöker Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Skellefteå och Piteå. Med anledning av den akuta krisen i byggbranschen, där bostadsbyggandet tvärnitat och många just nu förlorar jobbet, görs två verksamhetsbesök i byggsektorn. Dagen avslutas med praktik på Röda Korset i Piteå.

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin
Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin Foto: Socialdemokraterna

Schema för dagen

10.00 – Rundvandring vid Skebos bostadsprojekt tillsammans med kommunalrådet Evelina Fahlesson. På plats diskuteras utmaningarna med bostadsbyggandet i Skellefteå samt Socialdemokraternas politiska förslag för att rädda svenska byggjobb under krisen.

Adress: Norra Kustvägen 33-41, Bureå.

14.00 – Verksamhetsbesök på Lindbäcks bygg för att prata om deras verksamhet i den gröna omställningen samt utmaningarna i byggbranschen.

Adress: Haraholmen 524, Piteå.

15.15 – Verksamhetsbesök och praktik på Röda Korset i Piteå

Adress: Källbogatan 69, Piteå

Media är välkomna att närvara under verksamhetsbesöken vid föranmälan till:

Presskontakt:
Mattias Hagenström, pressekreterare hos Tobias Baudin, +46 72 216 42 12
mattias.hagenstrom@socialdemokraterna.se

Socialdemokraternas partisekreterare Tobias Baudin

Socialdemokraterna i Sverige och Finland: Stärk EU:s hybridförsvar och inför striktare sanktioner för Ryssland22.4.2024 17:38:23 CEST | Pressmeddelande

Socialdemokraterna I Sverige och Finland presenterar nya förslag för att stärka EU:s hybridförsvar och ställer gemensamma krav på nya sanktioner för att strypa Putins krigskassa. Detta gjordes efter ett gemensamt besök vid finsk-ryska gränsen av Magdalena Andersson, partiordförande för svenska Socialdemokraterna och Antti Lindtman, partiledare för finska Socialdemokraterna.