SM i tyngdlyftning 2024 i Vinslöv

Svenska Tyngdlyftningsförbundet är glada att kunna meddela att Sörby BoIS har tilldelats värdskapet för SM 2024. Tävlingen kommer att äga rum i den nyligen ombyggda Sparbankshallen i Vinslöv, och evenemanget kommer att pågå från den 5 till 7 juli 2024.

Daniela Gherman, Sörby BoIS, blir en av de stora stjärnorna när SM arrangeras i Vinslöv 2024- Per Wiklund

Sörby BoIS har en lång historia som arrangör av SM-tävlingar, med många veteran- och lag-SM som tidigare har hållits i Vinslöv. Dessutom har föreningen också varit värd för ungdoms-, U23- och B-SM. Sitt hittills enda senior-SM hölls 23-25 mars 1990.

Detta år firar Sörby BoIS dessutom 60-årsjubileum, vilket ger anledning att fira under SM-arrangemanget.

Förberedelserna inför SM 2024 är redan i gång, och arrangörerna kommer att tillhandahålla 15 egna uppvärmningsflak för tävlande och tävlingspodium kommer att levereras från det SM-kit som Svenska tillhandahåller.

- Sörby BoIS är en erfaren arrangörsförening som har levererat högkvalitativa SM-arrangemang sedan den första tävlingen 1983. Vi ser fram emot att ha dem som värdar för ännu ett välorganiserat och spännande SM i sommar, säger Sebastian Nurmi, generalsekreterare för Svenska Tyngdlyftningsförbundet.